Avatar billede noctu Nybegynder
05. januar 2004 - 12:15 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

36% formatteret harddisk

hej!
Min harddisk er delt op i 2 partioner, en med winXP og en med diverse programmer.Som så mange gange før ville jeg formattere partionen med WinXp, men valgte ved en fejltagelse ;) partionen med alle mine programmer...
Jeg opdagede min fejl da formatteringen var 36% færdig og slukkede computeren med det samme.
Mit spørgsmål er så om jeg SKAL formattere, eller bare kan lade det være som det er nu.Selve winXP kør fint, har dog et musikprogram(logic) der er begyndt at hakke lidt i lyden efter min fejl, men det kan jo også være noget andet!?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 12:23 #1
Du kan hvis du er meget heldig prøve med en systemgendanelse hvis det ikke er slået fra så gendanner den dit system som den var inden du fik "formatered" dit drev.
Avatar billede noctu Nybegynder
05. januar 2004 - 12:30 #2
Kan kun gå tilbage til efter formatteringen:(
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 12:31 #3
Hvis det kun er dine indstalered programmer må du nok den tunge vej og reindstaler dem igen.
Avatar billede noctu Nybegynder
05. januar 2004 - 12:42 #4
Har installeret alt igen...Indtil videre kør alt ok,undtagen logic.
Men hvis man afbryder formatteringen inden den er færdig, kan det give problemer?
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 12:46 #5
Det er nok ikke noget der er specielt sundt men det ser ud til at du har været usædvanligt heldig med dine ting.

Og har du prøvet at indstaler Logic igen ?
Avatar billede frewald Nybegynder
05. januar 2004 - 12:46 #6
Ja det kan sagtens give problemer. Har du Norton, kan den nok rette op evt. problemer med dine partitioner. Men de evt. data der er slettet, får du ikke igen (med mindre du vil betale 20.000 hos Ibas)
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 12:53 #7
Frewald--> Manden har ikke problemmer med sine partioner blot med nogen af hans programmer som kan genindstaleres.

Og betale 20,000,-kr for at få genskabt data tilbage er lidt vildt når man kan gøre det selv gratis.
Avatar billede zhark Nybegynder
05. januar 2004 - 12:54 #8
Som sådan påvirker det jo ikke dit OS, at du evt. formaterer din data partition. Jeg tvivler på der er sket noget som helst! Nu skriver du "programmer"!?
Afprøv de programmer/billeder m.v. du har liggende på den partition, andet er der ikke at gøre. Jeg sætter det til over 90% for der ikke er sket noget og har før stoppet en formatering.
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 12:55 #9
Og skulle uheldet være ude for at du mister data kan du selv genskabe det med dette program.

http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/
Avatar billede noctu Nybegynder
05. januar 2004 - 13:05 #10
Tak for svarene!
Jeg køber en ekstern backup harddisk og ligger alle data over på, så jeg kan formattere den 100 %.
Mht. pointene,øøm, er egentlig ligeglad med point, kan jeg acceptere jer allesammen, for 200 hver ?
Avatar billede frewald Nybegynder
05. januar 2004 - 13:07 #11
Resten> Hvis du sætte din disk til at formatere og derefter afbryder den, så er chancen for at du har problemer med din partiotion/filsystem temmelig stor. Og det kan sagtens være uden at man umiddelbart lægger mærke til det.
Og ja 20.000 er mange penge for at genskabe data, men er de vigtige nok er pengene givet godt ud.
Avatar billede frewald Nybegynder
05. januar 2004 - 13:11 #12
Noctu: Du slipper ikke for at reinstallere dine programmer ved at købe en disk. Praktisk talt ale programmer er afhængige af data i registreringsdatabasen og filer i windows bibliotektet - ting der kun kommer ved installation. Så reinstallerer du XP, skal du også reinstallere dine programmer.
Avatar billede zhark Nybegynder
05. januar 2004 - 13:14 #13
Nej - men du kan evt. med avanceret fordele points 20, 40, 0 osv.!
Avatar billede noctu Nybegynder
05. januar 2004 - 13:18 #14
Ikke noget problem med at reinstallere mine programmer, vil bare gerne have formatteret hdd så den virker 100% ! Jeg opretter nogle nye spørgsmål så I får 200 point allesammen...
Avatar billede frewald Nybegynder
05. januar 2004 - 13:23 #15
noctu - det tror jeg ikke man må; Max 200 point pr spørgsmål. Men du kan bare dele dem mellem dem du vil :-)
Avatar billede noctu Nybegynder
05. januar 2004 - 13:27 #16
hmm, ok- tak for hjælpne drenge !