Avatar billede kapsel Nybegynder
20. januar 2001 - 08:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Promise RAID eller Promise RAID ? :o)

Hej

Jeg er den (rimeligt) lykkelige ejer af et Asus A7, med indbygget ATA100 controller.

Den vil jeg så have modificeret, så den kan køre RAID, da jeg d. 1, køber 2x45 GB IBM diske..

Mit spørgsmål er så, om jeg skal modificere den på motherboardet, eller købe en helt ny ATA100 controller, og bruge den, da jeg så vidt jeg kan se, er LANGT nemmere at modificere, end at sætte modstande på motherboardet - er der iøvrigt forskel på performance ? Mener PCI har et eller andet max..?
Avatar billede kapsel Nybegynder
20. januar 2001 - 08:55 #1
..det skal lige siges at et ATA100 kort, som kan modificeres, kun koster omkring 400 kr..
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2001 - 09:35 #2
Jeg har set det gjort med den der modificering, og det virer faktisk forrygende, men hvilken forøgelse det helt præcist giver aner jeg ikke.
Avatar billede kapsel Nybegynder
20. januar 2001 - 09:45 #3
hmm ? Hvilken af dem ?
Avatar billede dikkedarer Nybegynder
13. marts 2001 - 23:18 #4
Formentlig den på Promise PCI kortet =)

Har du prøvet at læse siden på http://www.geocities.com/promise_raid/

Prøv at løbe forummet i gennem. Ellers kan det være at gutten som har lavet siden evt. har noget info. Personligt har jeg ikke balls nok til at modde mit bundkort =) - Så ville jeg hellere ofre 500 kr på et Promise Ultra100 PCI-kort.
Avatar billede kapsel Nybegynder
13. marts 2001 - 23:49 #5
hehe, burde have lukket spørgsmålet, jeg købte en ny controller :)