Avatar billede puller Nybegynder
05. januar 2004 - 10:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spærring for nogle filer

Hej,

Jeg ønsker at redigere i settings for spærring af nogle filer i office 2000. Ved modtagelse af diverse "usikre filer" sletter den dem.

Hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede krydset Nybegynder
05. januar 2004 - 10:03 #1
er det i outlook epost programmet??
Avatar billede hcma Novice
05. januar 2004 - 12:03 #2
::: Blokerede filer i Microsoft Outlook 2002 :::

Jeg har hørt MANGE personer klage over, at de ikke kan få adgang til bestemt filtyper, der er inkluderet i mails, som modtages i Outlook 2002. Det drejer sig om filer med følgende endelse:
ade, adp, asx, bas, bat, chm, cmd, com, cpl, crt, exe, hlp, hta, inf, ins, isp, js, jse, lnk, mda, mdb, mde, mdz, msc, msi, msp, mst, pcd, pif, prf, reg, scf, scr, sct, shb, shs, url, vb, vbe, vbs, wsc, wsf, wsh

Microsoft gør det selvfølgelig for at beskytte de kære brugere, men vi er altså nogen som godt kan passe på os selv. For at undgå denne blokering kan du gøre følgende:

1. Åbn editoren til registreringsdatabase (start --> kør --> regedt32.exe (eller regedit.exe))
2. Find nøglen: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security
3. Opret en ny "String" ved navn "Level1Remove" indeholdende de værdier du ønsker, fx exe;com;bat

Nu vil exe, com og bat filer ikke bliver blokeret i Outlook 2002.

NB: Fejlagtige ændringer i registreringsdatabasen kan medføre et ustabilt operativsystem og bør kun foretages, hvis du ved hvad du laver.

Ovennævnte er klippet fra www.riversen.dk, som er ved at opdatere database-serveren og derfor ikke kan kommes ind på i øjeblikket
Avatar billede hcma Novice
05. januar 2004 - 12:04 #3
der står godt nok Outlook 2002  men det gælder også for Outlook 2000
Avatar billede stig3 Mester
22. januar 2004 - 23:17 #4
i 2000 er det så bare ......\Office\9.0\Outlook\....... i stedet for 10
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2004 - 23:48 #5
puller >>  sker der noget ??  er du kommet videre ???
Avatar billede puller Nybegynder
23. juni 2004 - 09:27 #6
?
Avatar billede exp Juniormester
23. juni 2004 - 10:35 #7
puller >>
Forklar lige, hvorfor du selv tager point her...

exp/coadmin
Avatar billede puller Nybegynder
27. juni 2004 - 23:20 #8
Jeg havde selv fundet en anden løsning. Så ved faktisk ikke om dette virkede
Avatar billede hcma Novice
28. juni 2004 - 10:52 #9
hvad var den anden løsning ??
Avatar billede snowball Novice
12. juli 2004 - 09:10 #10
puller: Med mindre du kommer med den løsning du brugte, så bedes du venligst uddele point i et nyt spørgsmål.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede puller Nybegynder
12. juli 2004 - 09:16 #11
Ja ja, jeg skul ikke huske det mere. Men uddeler da gerne de point. Hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede snowball Novice
12. juli 2004 - 09:40 #12
puller: For at give point, skal du oprette et nyt spørgsmål på 60 point i denne kategori. Som titel til spørgsmålet skriver du "Point til catbody" og i selve spørgsmålet skriver du så at du skal give point for dette spørgsmål (skriv linket). Når du så har oprettet det nye spørgsmål, så skriver du lige linket til det nye spørgsmål, i dette spørgsmål.

Snowball / CoAdmin