Avatar billede webcider Nybegynder
04. januar 2004 - 23:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

New.net Spyware vil ikke fjernes af Ad-aware 6,0

Hej Eksperten

Jeg skriver det her fordi jeg har en ven som har problemer med en spyware som hedder New.net den vil ikke fjernes
vi har prøvet adaware siger at filen er i brug eller den er ikke tilgængelig så vi har prøvet Hijackthis nu ville jeg så høre om i kan hjælpe mig med den eller i har en anden måde at få den væk på

metoder vi har brugt:

X-Scanner (Uden Held)
Ad-aware (Uden Held)

Jeg sender hermed min vens Hijack log

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 23:24:42, on 04-01-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe
C:\WINDOWS\System32\AEIWLSTA.EXE
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoNmSrv.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\rsvp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\_.EsCHeN._\Skrivebord\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [AEIWLSTA.EXE] AEIWLSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.7\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [blss] C:\Programmer\blss\blss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O4 - Global Startup: Trojan Guarder.lnk = C:\Programmer\Trojan Guarder\Trojan Guarder.exe
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37961.5601157407
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. januar 2004 - 23:41 #1
Nu skal jeg tjekke den log. Og New.net den er meget kendt af os, men vi skal nok få din ven clean igen.
Avatar billede zin Nybegynder
04. januar 2004 - 23:41 #2
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
download det program der hedder spybot her fra. bruger det selv og har aldrig været ude for at der var noget det ikke kunne fjerne..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. januar 2004 - 23:52 #3
Nej det skal du ikke gøre, det er ikke nødvendigt. Jeg er klar med svar om et øjeblik. Og Zin du ville komme i store problemer hvis du havde det som der ligger i den her log.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. januar 2004 - 23:58 #4
Først skal der hentes et prg. for når jeg nu går i gang med at fixe, så ryger forbindelsen til Nettet højst sandsynligt, og kan ikke komme igen uden dette prg.

http://www.cexx.org/LSPFix.exe Det henter I og gemmer på skriverbordet. Det skal bruges i tilfælde af at forbindelsen til Internettet ryger sig en tur.

Når/hvis det skal bruge så følg denne anvisning:
Starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her:  http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for alle disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [blss] C:\Programmer\blss\blss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe

O10 - Hijacked Internet access by New.Net

Genstart din computer, kør en ny scanning med HijackThis, kopier en ny log herind til tjek.

Kan fortælle dig at ikke nok med at der er New.net, så er der også en trojansk dialer her.

Mvh
Aovergaard/Team Spywarefri
Avatar billede webcider Nybegynder
05. januar 2004 - 20:40 #5
Mig og min ven er igang med at kigge på det
Avatar billede webcider Nybegynder
05. januar 2004 - 21:03 #6
logfil: Efter det du sagde min ven skulle gøre

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 20:58:07, on 05-01-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\AEIWLSTA.EXE
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoNmSrv.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\_.EsCHeN._\Skrivebord\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [AEIWLSTA.EXE] AEIWLSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.7\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Trojan Guarder.lnk = C:\Programmer\Trojan Guarder\Trojan Guarder.exe
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37961.5601157407
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. januar 2004 - 03:24 #7
Start i fejlsikret tilstand. Sørg stadig for at have systemgendannelsen slået fra. Fixes:

O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup

O10 - Hijacked Internet access by New.Net

Genstart ny log herind til tjek.

Disse er unødvendige at have liggende I din opstart, da de alle kan nås via startprogrammer. De ligger bare og ”sluger” computerens kræfter.
Du kan Fjerne vingen til venstre for følgende programmer, hvis du ønsker det:
Start
Kør
Skriv: msconfig
Ok
Fanebladet start

[nwiz] nwiz.exe /install
[WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
[NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

Husk I har det prg. til at få Nettet op at køre igen hvis det smutter.
Avatar billede webcider Nybegynder
07. januar 2004 - 16:15 #8
Det virkede takker her er hvad han gjorde:

Han lukkede system gendannelse gik i fejlsikret tilstand og fixede med Hijackthis atter igen tak
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. januar 2004 - 02:10 #9
Velbekommen, tak for point:)