Avatar billede gormen Nybegynder
04. januar 2004 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

flammer og ild

Hejsa.
Jeg har et problem jeg ikke kan lurer hvordan jeg skal løse. jeg er ved at lave noget der skal ligne en eksplution, men et flamme helvede. det er flammerne der driller mig. jeg kan ikke få dem til at være realistiske.

Nogen der kan hjælpe mig, med at komme igang?

evt. komme med et forslag??
Avatar billede _michael_ Nybegynder
04. januar 2004 - 22:51 #1
Find noget videoklip af en eksplosion og importer det. :)
Avatar billede gormen Nybegynder
05. januar 2004 - 00:09 #2
det er det der er mit problem, det må ikke fylde så meget....
Avatar billede _k Nybegynder
05. januar 2004 - 12:15 #3
En videosekvens med ild, behøver jo ikke fylde alverden - 1-2 sek er vel mere end rigeligt, så kan du loope den. Hvis du gerne vil have mere kontrol over ilden, så gem evt. sekvensen som en række stillbilleder i f.eks. Adobe Premiere og importer dem som en sekvens (Flash spørg selv, hvis billedet er et i en talrække (altså billede1.png, billede2.png ..osv) Det giver også den fordel at du så kan gøre ilden "gennemsigtig", altså placere noget bag flammerne - og det er jo pænt cool (og halvsvært at få til at se fornuftigt ud ;o)
Avatar billede gormen Nybegynder
05. januar 2004 - 14:19 #4
jeg fandt en løsning, havde ikke lige tænkt på jeg kunne bruge .gif filer. flash knækker .gif filen op i bitmaps i en tal sekvens. og resyltatet er faktisk vildt godt.. :D
Avatar billede _k Nybegynder
05. januar 2004 - 16:54 #5
...det simpleste er ofte det smarteste ;o)
Avatar billede gormen Nybegynder
05. januar 2004 - 18:34 #6
hvis du vil ha en bid af de point så smid lige et svar :) jeg var ikke kommet på ideen med .gif filen hvis du ikke havde nævnt det med billede sekvensen :D
Avatar billede minus Nybegynder
05. januar 2004 - 18:43 #7
det eneste jeg kan give dig er dette link, som du kan prøve at putte ind efter eksplotionen:

http://www.clipart.dk/imgsize2.asp?dir=animationer&navn=explosions/4547.gif
Avatar billede gormen Nybegynder
05. januar 2004 - 19:08 #8
minus >> tak, den kan jeg godt bruge :D takker
skal lige ha "k" med før point falder