Avatar billede balthazar Nybegynder
04. januar 2004 - 21:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automation på et felt i en subform

Hej igen :-)

Nok et spørgsmål fra mig!

Jeg har på samme form en subform der indeholder et felt der stammer fra selve formen.

Altså hvis hovedformen hedder customer og jeg derpå har et customerID og subformen hedder invoice, og altså er invoices knyttet til et specifikt customerID, så vil jeg gerne på subformen have fyldt feltet customerID svarende til det der står på Customer.

Prøver jeg at sætte feltet til CustomerID fra Invoice tabellen sker der ingenting og man skal selv skrive det korrekte ID. En mulig løsning, men kan det ikke lade sig gøre at fylde feltet automatisk? Har forsøgt at vælge CustomerID fra hoved formen og dermed tabellen Customer, men får der en meddelse om noget automationhalløj der ikke funker.....

Nogen gode svar??
04. januar 2004 - 21:49 #1
Din sunform skal jo bindes til hovedformularen. dette gøres ved at angive egenskaber "Overordnede felt" og "underordnede felt" på subform-objektet (klik evt på knappen med 3 prikker til højre for egenskaben for at åbne guide)

Hvis disse er sat til CustumerID, så vil CustomerID automatisk blive udfyldt for nye poster i subformen.
Avatar billede balthazar Nybegynder
05. januar 2004 - 23:32 #2
Du kan ikke tilfældigvis betegnelserne på engelsk? Sidder nemlig med en engelsk Access :-)
Under alle omstændigheder kigger jeg lige på det og vender tilbage senest i morgen aften.
05. januar 2004 - 23:33 #3
Link child field
Link Master field

(tror jeg nok)
Avatar billede balthazar Nybegynder
07. januar 2004 - 22:18 #4
Ok de to navne siger mig noget. Jeg ser lige på det og vender tilbage. Er lidt syg i disse dage så det går nok ikke så hurtigt :-)
Avatar billede balthazar Nybegynder
12. januar 2004 - 21:43 #5
Ok dit svar ledte mig den rigtige vej, var godtnok nødt til at rode op i det hele og starte på en frisk, men alligevel, det du siger er jo rigtigt :-)
Avatar billede balthazar Nybegynder
12. januar 2004 - 21:46 #6
hmmm er der lidt problemer med at acceptere svar generelt lige nu?
Avatar billede balthazar Nybegynder
15. januar 2004 - 23:28 #7
Sådan så blev de point delt ud :-)