Avatar billede darkcow Nybegynder
04. januar 2004 - 12:54 Der er 8 kommentarer

Skift af window manager?

hej.. er der nogen der har en ide om hvorfor jeg ikke ka skifte min windowmanager i mandrake 9.2
på forhånd tak
/darkcow
Avatar billede JoeX2 Praktikant
04. januar 2004 - 14:15 #1
Ja, fordi du ikke kan hitte ud af det.

Hvilken windowsmanager bruger du nu?
Hvilke har du installeret på dit system?
Bliver du bedt om brugernavn når du logger ind?
Avatar billede darkcow Nybegynder
04. januar 2004 - 20:36 #2
har gnome kde og fluxbox installeret.
benytter lige nu kde.
og x starter ikke når computeren starter, så derfor bliver jeg bedt om brugernavn ja..
der sker ikke noet når jeg prøver at ændre i X config filerne til f.eks. fluxbox.
nogen forslag?
Avatar billede JoeX2 Praktikant
04. januar 2004 - 22:03 #3
Når du alligevel foretrækker at logge ind via konsollen, hvorfor bruger du så ikke kommandoerne startkde, startfluxbox, startgnome osv?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2004 - 02:21 #4
Og ellers kunne du jo sætte den op til at starte gdm eller kdm ved opstart. Så kommer der en fin grafisk loginskærm, hvor man også kan vælge hvilken windowmanager, man ønsker.
Avatar billede redeeman Nybegynder
16. januar 2004 - 10:00 #5
lav filen kaldet .xinitrc i dit homedir, og skriv fluxbox i den. så vil startx starte fluxbox :)
Avatar billede darkcow Nybegynder
18. januar 2004 - 12:13 #6
tak for hjælpen alle sammen.. :) nu virker det..
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2004 - 13:32 #7
Så skal der vel lægges svar, så du kan få lukket her?

Hvem skal lægge svar?

PS. Jeg lægger det her som svar. Hvis mit indlæg ikke hjalp dig, skal du bare afvise det.
Avatar billede darkcow Nybegynder
18. januar 2004 - 20:20 #8
reddeeman må gerne lægge svar tak:)