Avatar billede biodk Nybegynder
04. januar 2004 - 12:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billede med tekst ovenover

Hejhej...

Jeg fumler lidt med en såkaldt 3dchat. Og jeg er kommet til taleboblerne. Min ide er at smække et img ind ovenover manden med en talebobbel, men så ska teksten foregå ovenpå. Har i nogle fikse idéer? Var usikker på om php stedet var det rette, men nu er den her, ved ik om man ka noget fikst med php til dette.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. januar 2004 - 13:12 #1
Det lyder ikke som en optimal løsning, men du skal kigge lidt på GD-lib:

http://phpwizard.dk/gdlib.php
http://dk.php.net/manual/en/ref.image.php
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2004 - 13:33 #2
Det bliver nok alt for resourcekrævende hvis du vil generere et billede (en komposition af en talebobel og tekst), for hver besked man skriver.

Hvis du vil have en talebobel, kunne du overveje at lave det i ren HTML. Ligge billedet som baggrund i en tabel, og skrive normalt i tabellen, eller noget i den dur.
Avatar billede fcknet Nybegynder
05. januar 2004 - 16:38 #3
Det er jeg nu ikke enig i mercur8.
Hvis bare taleboblen er et billede der skal indsættes tekst i...

Så vil det næsten ikke tage nogen tid..
Avatar billede biodk Nybegynder
05. januar 2004 - 17:42 #4
jeg har selv fikset med noget tabel med bg der flytter rundt osv. ellers tak drenge