Avatar billede askhoej Praktikant
04. januar 2004 - 09:41 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Kritik til udkast til design

Hej

Jeg er ikke den store grafiker/art director, men har alligevel forsøgt at lave et layout til et site jeg laver lidt på når jeg har tid og vil meget gerne have lidt feedback på hvad i synes?

- Farvevalg
- Font
- Navigation (i det omfang det er muligt på et screenshot ;-))
- Er det rodet?
- Etc....

Link: http://www.googol.dk/eksperten/gfdb01.jpg

På forhånd tak :-)

/askhoej
Avatar billede nak-m Nybegynder
04. januar 2004 - 09:45 #1
Jeg tror, du bliver nødt til at lukke spørgsmålet, da reglerne siger, at det ikke er tilladt at:

"oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk."

Og du oprettede et identisk spørgsmål for et par dage siden: http://www.eksperten.dk/spm/446208
Avatar billede askhoej Praktikant
04. januar 2004 - 09:50 #2
Spørgsmålet er blevet flyttet til denne kategori fra feedback kategorien. Det gamle spørsmål er lukket.
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. januar 2004 - 10:25 #3
Måske lidt større afstand imellem menuerne til højre (så det fylder lidt mere) samt et logo ell. andet. helt oppe, der er lidt tomt til højre, farverne synes jeg er udmærkede;)
Avatar billede aloc-dk Nybegynder
04. januar 2004 - 13:24 #4
Jeg forstår dit farvevalg, da det leder tankerne hen på "pitchen".
Dog synes jeg det er en anelse FOR grønt..
Du kunne evt. eksperimentere med at beholde toppen som den er, og prøve en anden farvenuance på nederste del af sitet.

Derudover synes jeg der næsten er FOR hvidt inde i midten, prøv evt. med en svag farvetone der ikke er helt hvid. Så bliver det ikke så hårdt for øjnene. ;o)

En anden ting jeg synes du mangler er billeder! Billeder er rigtig gode til at tiltrække opmærksomhed, og gør, at det hele ikke bliver så kedeligt at kigge på. Der er ikke noget værre en en lang tekst-side uden billeder. Det er umotiverende for læseren. Du kunne evt. ha' et lille billede ud fra hver nyhed. Det behøver ikke være noget stort, bare lige for at understrege den enkelt nyhed.

Som sagt tidligere virker siden lidt for kedelig nu, og fodbold er trods alt en sport med gang i, en sport hvor det også gælder om at have det sjovt! Det måtte siden godt udstråle lidt mere..

Opbygningen som sådan er god. Ikke revolutionerende, det er set før, men det virker! Det er en simpel men god måde du har valgt at opdele indholdet i tre felter på. Det kan jeg godt lide.

Jeg har ikke så meget mere at sige nu, men arbejd videre med det - så skal det nok blive godt! :o)
Avatar billede aloc-dk Nybegynder
04. januar 2004 - 13:24 #5
...og det var et svar! :o)
Avatar billede seje_reje Nybegynder
04. januar 2004 - 14:45 #6
den mener lidt om exp.. bare forklædt i grøn
Avatar billede minus Nybegynder
04. januar 2004 - 15:33 #7
jeg synes til modsat af carlander_dk, at dine farver hænger godt sammen.

Savner billeder som minder om fodbold på siden. (hvor er de?!)

Det ville blive bedre med bilelder, har ikke andet at sige :P
Avatar billede aloc-dk Nybegynder
04. januar 2004 - 15:37 #8
Forresten en ting til.. Jeg mangler noget der opvejer den venstre grønne bjælke ovre i højre side. Det er som om sidens "vægt" er på vej til at tilte til venstre, da der ikke er nok "modvægt" i højre side. Dette kunne du evt. fikse ved at lade den grønne kolonne til højre kører hele vejen ned.
Avatar billede askhoej Praktikant
04. januar 2004 - 16:04 #9
dejligt med lidt feedback :-)

carlander.dk> jeg har selv været meget i tvivl omkring siden var blevet for grøn, men når der kommer lidt mere indhold i midten så tror jeg det hjælper.
Med hensyn til den grønne bjælke over i højre side, så er det en dropdown-menu hvilket selvfølgelig er noget svært at se på et screenshot :-) Der kommer nogen forskellige eksponeringsområder i højre siden, så det skulle rette lidt op på det du beskriver.

Med hensyn til billeder så er det klart noget der mangler, er der nogen der ved hvor mange kan finde nogen man må bruge på sådanne et site?
Avatar billede aloc-dk Nybegynder
05. januar 2004 - 00:10 #10
Mht. billeder så siger man at man må bruge andres (copyrightede) billeder, så snart man har ændret på dem så man ikke kan kende dem fra originalen (jeg kan dog ikke referere til nogen paragraffer eller lignende, men jeg er rimeligt sikker i min sag). Så hvis du f.eks. tager et stort billede af en fodboldspiller i aktion, og så klipper fodbolden ud og bruger den som billede på dit site, så er det lovligt. Den fodbold ville jo kunne sættes i sammenhæng med utallige andre lignende billeder, og derfor kan det ikke bevises at du har brudt loven om ophavsret! ;o)

Jeg bruger google til mine billede-søgninger, det er ganske fortræffeligt!
Avatar billede askhoej Praktikant
10. januar 2004 - 17:29 #11
takker for feedback :-)