Avatar billede t-x Nybegynder
03. januar 2004 - 23:12 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Nyt Lydkort ?

Hey :D

Først vil jeg lige starte med at sige godt nytaar :D

Jeg skal have et nyt lydkort.. MEn efter som der er så mange ved jeg ikke helt hvad jeg skal vælge. Jeg har kigget på Terratec. Ville gerne vide om det er godt ?
Jeg har ikke brug for et lydkort med en multimedie front.

Takker :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
03. januar 2004 - 23:15 #1
Jeg kan varmt anbefale dig at købe et SoundBlaster Audigy 2, det giver rigtig god lyd, mulighed for 6.1 eller 7.1 lyd og så indeholder det en firewire port :)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
03. januar 2004 - 23:16 #2
Skal lige siges at jeg har den gamle model af kortet, der kun er 6.1... men mener at der er kommet en ny version med 7.1 istedet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. januar 2004 - 23:16 #3
hvad er dit behov?
spil?
multimedie (lyd/film redigering)
alm. kontor arbejde?
Avatar billede eagle124 Nybegynder
03. januar 2004 - 23:17 #4
Terratec laver nogle fremragende lydkort ellers er creative et andet godt valg.

Men hvilken prisklasse skal det ligge i ??
Avatar billede t-x Nybegynder
03. januar 2004 - 23:18 #5
Det skal bruges til spil. Også skal jeg bruge det til at optage fra TV med. F.eks har jeg optaget Jul På Vesterbro, så det må gerne være en med en god Line-In :)
Avatar billede eagle124 Nybegynder
03. januar 2004 - 23:20 #6
hvad med sådan noget som surround understøttelse ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. januar 2004 - 23:20 #7
jeg har brugt mit onboard lydkort ligesiden jeg fik mit bundkort (hvilket er over 2år siden), dog har jeg nu et Creative 128 PCI lydkort da min onboard ikke virker længre.

men det SB128 giver helt fin lyd på mit TV (har TV-in på mit AIW Radeon 9800pro kort)
Avatar billede t-x Nybegynder
03. januar 2004 - 23:21 #8
det gør ikke noget det har 7.1 understøttelse
Avatar billede eagle124 Nybegynder
03. januar 2004 - 23:23 #9
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
03. januar 2004 - 23:23 #10
Jamen så er SoundBlaster Audigy jo ikke nogen dårlig ide... jeg har selv et 6.1 højstaler sæt placeret rundt omkring på mit værelse... godt til at høre musik igennem, men også lækkert, når man ser TV, at kunne få lyden ud igennem alle højtalerne ;)
Avatar billede t-x Nybegynder
17. januar 2004 - 21:12 #11
Det blev et Soundblaster Audigy 2 ZS KANON LYD :D