Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
03. januar 2004 - 22:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

900MB CD'er med 139MB?

Hej!
Jeg skulle have fat i nogle 900MB (100min) CD-R'er, og købte 10 styks til 129kr.
De er af typen Max-disc, og der står på hver enkelt CD at den kan indholde 900MB, men det sjove er at alle CD'erne 'kun' har plads til 139MB!
jeg har prøvet i forskellige maskiner, med forskellige brænderprogrammer, men er det et kendt fænomen, eller er jeg blevet 'tørret'??

- Frede
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
03. januar 2004 - 23:01 #1
Ved egengtlig ikke rigtig noget om det men står og mangler 900 mb's cd'er... så hvor har du købt dem...
Avatar billede uffest Nybegynder
03. januar 2004 - 23:05 #2
Lyder umiddelbart som om du har fået nogle skod-cd'er. Godt nok kan det variere lidt med MB, men 139 MB pr. disc er jo latterligt lavt! Prøv at kontakt forhandleren - de bør da helt klart give dig dine penge igen... også selv om du evt. har købt dem på nettet
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
03. januar 2004 - 23:05 #3
Faktisk har jeg købt dem i Vesterbro Kontorforsyning, men jeg vil forsøge at bytte dem, hvis ikke andre har gode idéer... Men 900MB hjælper joikke meget hvis en tom CD-R, kun kan rumme 139MB... :P
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
03. januar 2004 - 23:06 #4
Ok.... I så fald vil jeg bytte dem.... Det er alle CD'erne som er skod... Ikke en kan komme op over 140MB.... Skræmmende, ik'?
Avatar billede bredker Nybegynder
03. januar 2004 - 23:08 #5
det lyder mere som om det er din brænder der ikke understøtter så store skiver
det er der en del brændere der ikke gør og så skal dit brænderprogram understøtte overbrænding
Avatar billede uffest Nybegynder
03. januar 2004 - 23:10 #6
Måske har du bare været uheldig og nogle med fejl, men skru bissen på og gå ned i forretningen og brok dig. Hvis de ikke giver dig nogle nye starter vi bare en terrorkampagne mod dem...
Avatar billede bredker Nybegynder
03. januar 2004 - 23:10 #7
snabel_abel >>kik her , der har de 99 min cd og nok det billigste sted , og jeg har aldrig haft en fejlbrænding på deres skiver , på trods af at jeg kun har brugt de billigste
http://www.prodye.de/
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
03. januar 2004 - 23:11 #8
Ja, det er da en mulighed.... Men det er da underligt at 3 forskellige CD'drev, hvoraf 2 af dem er rimelig nye brændere, ser en tom CD som lille....
Jeg har prøvet med Nero 6, og Easy CD Creator...
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
03. januar 2004 - 23:12 #9
hehe.... :)
Ja, jeg skal nok gå ned og slå dem i hovedet, og bidde dem i benene, og prikke dem med en plastikgaffel....
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
03. januar 2004 - 23:21 #10
Jeg fandt min brænder på nettet, og den understøtter 99:55 minutter, og Nero 6 understøtter overburning, så jeg vil tro at det kan lade sig gøre med ordentlige CD'er...