Avatar billede lybech Nybegynder
03. januar 2004 - 22:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med byg selv højtalere

Hey.... Jeg ville hører om der var nogen der ved hvordan man bygger sine egne højtalere.
Jeg har mange mellem højtalere, som jeg vil have bygget om til nogle få store. Men jeg ville gerne vide om der var nogen der havde et program til at finde ud af hvor stort ens kabinet skal være... Og om der også er andre programmer som er nyttige...

Håber i kan hjælpe mig...
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
03. januar 2004 - 22:40 #1
Forstår ikke helt det sidste du siger hvis du vil omformulere dit spørgsmål lidt skal jeg se om jeg kan finde ud af det
Avatar billede lybech Nybegynder
03. januar 2004 - 22:41 #2
Hvad for noget af det du ikke forstår.....
Avatar billede lybech Nybegynder
03. januar 2004 - 22:42 #3
Det der mellem højtalere er nogen udemærket gamle højtalere..... Det er bare enhederne jeg skal bruge...
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2004 - 22:50 #4
på forsiden skal de jo være så brede at den største basenhed finder plads.
og så skal de have en højde der ikke er helt ude af propersioener i forhold til bredden.
Hvor mange og hvor store enheder har du til hver højtaler.
de enkelte dele som diskant, mellemtone, bas skal på en eller anden måde være adskilt
du skal vel også have en basport, fx på bag eller forside.
Du kunne jo også have de største basenheder monteret på siden af sit kabinet
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2004 - 22:55 #5
kan desvære ikke finde nogen guider eller instruktioner
hvad med om du sneg dig i byen med et målebånd eller fandt nogen kataloger, og så ad den vej fandt frem til nogle mål du tror kunne passer til dine drømme

pøj pøj, vi ser gerne et link til det endelige resultat
Avatar billede lybech Nybegynder
03. januar 2004 - 23:03 #6
Jeg ved nemmerlig næsten ingenting så derfor så er det ikke så nemt.... Jeg så et sted på nettet hvor der skrev målene på kabinettet og tegninger. Det kunne bare være dejligt med sådan et program..
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
04. januar 2004 - 00:12 #8
Ok... Slevfølgelig.... MIN FEJL har forstået spørgsmålet forkert....
Avatar billede lybech Nybegynder
25. januar 2004 - 12:31 #9
Hola...
Avatar billede c-holst Novice
25. januar 2004 - 16:09 #10
hola...forklaring ønskes