Avatar billede snabel_abel Nybegynder
03. januar 2004 - 22:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Java Spil

Hej...

Jeg har et problem... Jeg kunne godt tænke mig at lave java spil men har aldrig prøvet det er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et nemt begynderprogram til at lave Java spil i...

På Forhånd Tak...

Giver ikke så mange point for jeg tror det skulle være et rimelig nemt spørgsmål...
Avatar billede mat Nybegynder
03. januar 2004 - 23:04 #1
Det er nu ikke så nemt endda, hvor skal spillet køres? i en browser, på en mobiltelefon eller som standalone?

Så vidt jeg ved er der ingen deciderede spil-programmer, der laver javaspil?

Og hvis du ikke har noget programmeringserfaring er det nok en ide at få det før du kaster dig over spil?

mvh mat
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
03. januar 2004 - 23:18 #2
ja som mat pointerer er Java jo et high-level programmeringssprog ligesom fx C++. Se evt. http://java.sun.com
Men javaspil er vel mest hensigtsmæssige til brug på mobiltelefoner osv..

Hvis du skal lave et spil til en browser er der i hvert fald nemmere (evt. bedre) alternativer såsom at eksperimentere med Flash

/Christian
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
03. januar 2004 - 23:47 #3
Ok hvordan laver jeg så flash spil????
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
03. januar 2004 - 23:47 #4
Det skuller køres Standalone
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. januar 2004 - 01:04 #5
så skal du investere i Macromedia Flash MX og eller Macromedia Director ...
Men ingen af delene er noget man liiige kaster sig over... det tager lang tids prøven sig frem og du skal formentlig også læse et par bøger hvis ikke modtage undervisning...

Java derimod er gratis men det er et komplekst programmeringssprog..

Hvis jeg var dig ville jeg umiddelbart droppe det medmindre du selvfølgelig er villig til at investere så meget tid evt. penge i det projekt.. :)

/Christian
Avatar billede snabel_abel Nybegynder
04. januar 2004 - 12:01 #6
Hvordan spørg man om man acceptere ens svar???
Avatar billede mat Nybegynder
04. januar 2004 - 13:06 #7
Hvis det skal være til standalone spil er flash nok ikke det mest oplagte valg (den seneste version hedder MX 2004) - director er derimod meget fleksibelt.

Men hvis du ikke har programmeringserfaring kunne du prøve at kigge på game maker: http://www.cs.uu.nl/people/markov/gmaker/ - det skulle være ret nemt at gå til.

mvh mat