Avatar billede therealcamelo Nybegynder
03. januar 2004 - 17:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Installation af XP proff.

Hej dér!

Jeg blev for nylig tvunget ud i en formatering af min harddisk(Maxtor 40 GB 7200 RPM). Jeg har kørt XP proff uden problemer i over et år og installationerne plejer også at køre fejlfrit. Ligg indtil for nylig. :(

Efter at have bootet fra XP-CD'en og valgt at oprette en ny partition på NTFS på 40 GB. går installationen i gang, men under installationen stopper min puter ved nogle filer og siger noget i retning af "filen *et-eller-andet* kunne ikke kopieres. Tryk Enter for at forsøge igen osv". Jeg trykker så på enter et par gange og nogen gange lykkes det så at få filen med på installationen. Andre gange ikke. Umiddelbart lyder det jo som ridser på CD'en, men eftersom den ikke er tilstrækkeligt hårdt medtaget til at jeg mener at det er ridser der er tale om sååå... En anden grund til at jeg ikke tror det er ridser, er at det er forskellige filer sytemet ikke kan finde fra gang til gang, når jeg installerer. (Det skal lige nævnes at problemet opstår under "oprettelsen af liste over filer der skal kopieres"(den blå skærm i starten af inst.).

I går kom jeg så langt som til at der var ca. 20 min. tilbage af installationen, og pludselig kunne den ikke finde en eller anden fil.

Jeg har prøvet at installere fra min brænder-cd-drev og fra mit almindelige cd-drev. Har også prøvet skifte rundt på nogle kabler mellem HD, CD-ROM osv.

Hvis ikke det er ridser(håber jeg ikke), hvad kand et så være?
Avatar billede ing Nybegynder
03. januar 2004 - 17:19 #1
Jeg vil anbefale at kopiere hele CD'en ind på en nyformateret partition på harddisken og køre installationen herfra. Måske kan det hjælpe.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
03. januar 2004 - 17:19 #2
Det skal også lige siges, at jeg købte harddisken for mindre en 6 måneder siden... Ved så ikke om det kan være et hd problem... ?
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
03. januar 2004 - 17:19 #3
godt spørgsmål er du sikker på den ikke er risset eller fjettet???;+)
har haft samme problem der rensede jeg den i opvaske middel det hjalp!!!
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
03. januar 2004 - 17:20 #4
Jeg har prøvet at udføre installationen efter en fuld formatering af HD'en med samme resultat. :(
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
03. januar 2004 - 17:21 #5
fjern alle partionerne, og lav den i en partion f:eks nfts
og prøv igen
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
03. januar 2004 - 17:21 #6
siger din hd mærkelige lyde???
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
03. januar 2004 - 17:26 #7
@ Zero

Jeg tør ik gå i gang med det sædvanlige rensehalløj: Tandpasta, opvaskemiddel osv. Og jeg har prøvet med ntfs som jeg også skrev. Den siger som den skal min Maxtor. (Summmmmmm) ;) Næsten lydløs ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. januar 2004 - 17:31 #8
Giv disken en tur med Killdisk fra en bootdiskette.
http://www.killdisk.com - Sletter alt, og nulstiller harddisken.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
03. januar 2004 - 17:38 #9
@ fromsej

Vil jeg prøve til aller sidst hvis ikke der kommer andre gode forslag.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
03. januar 2004 - 18:21 #10
Jeg har nu downloadet killdisk, men jeg vil ikke gøre noget før jeg er sikker på at der ikke er flere gode råd her... ;) Anyone?
Avatar billede fromsej Praktikant
03. januar 2004 - 19:03 #11
Det er mit bedste bud, og derefter Fdisk til at partitionere så Format, alt sammen fra en DOS bootdiskette, i må gerne kalde det gammeldags, men det virker.*S*
Avatar billede zc_zero_zc Nybegynder
06. januar 2004 - 09:38 #12
nej ikke fdisk jo så skal det en på winxp eller partion 8.0
Avatar billede fromsej Praktikant
06. januar 2004 - 18:28 #13
Hvorfor ikke Fdisk?
Det virker altid.