03. januar 2004 - 15:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Import af data

Jeg har C5 som er kørende på win 98.Pga. problemer med udprintningen vil jeg lægge C5 ind på en pc med XP Prof.
Jeg har lagt min back-up ind i WinZip.
Jeg vil nu lægge den ind via generelt/tilpasning/parameter import/export  men får flg. besked:
"Fejl ved skrivning til filen A:\c5.zip Måske er disken fuld. Skal filen slettes ? "
Jeg trykker "nej" og får beskeden "parametrene er importeret" og indætter diskette nr. 2
Herefter får jeg beskeden "parametrene er importeret"
Hvad gør jeg forkert ? Jeg får ind data i programmet. Jeg har installeret koderne.

Hilsen
Birthe
03. januar 2004 - 15:42 #1
Det letteste er at tage en kopi af alt i C5-mappen og kopiere ind i den nye C5-mappe. Så får du alt kopieret med over i den nye installation.

Hvis du kopierer via en brændt CD, skal du huske at fjerne skrivebeskyttelsen fra filerne, efter de er kopieret over på den nye pc.

Med hensyn til problemet med WinZip skal du vel pakke filen ud, før du kan restore din backup.
03. januar 2004 - 16:03 #2
Hvordan pakker jeg filen ud ?
03. januar 2004 - 19:58 #3
I alt andet end Windows XP:
Dobbeltklik på ZIP-filen. Det skulle åbne filen i WinZip.
Vælg herefter hvilken mappe du vil pakke filerne ud i, og klik på Extract.

Så er filerne pakket ud.

I Windows XP:
Dobbeltklik på ZIP-filen.
Klik på "Udpak alle filer" i venstre side af vinduet.
Følg guiden der starter til at vælge placering af filerne.
Avatar billede alphascan67 Nybegynder
04. januar 2004 - 12:23 #4
Jeg har nu pakket filen ud i windows XP
Herefter importere jeg filen under generelt/tilpasning/parameter import/export.
Navision skriver parametre importeret - men der kommer ingen data i mit økonomiprogram - hvad gør jeg forkert ?
05. januar 2004 - 02:57 #5
birthejensensoebakke og alphascan67 er det samme person????

I skriver begge at I anvender funktionen Parameter Import/export - det er ikke til at importere data med; men til at importere parameteropsætningen.

Hvis hele databasen skal kopieres over på en anden pc er den letteste måde ay gøre som beskrevet 03.01.03. Kopier hele mappen med C5 og indsæt indholdet i den mappe hvor C5 er blevet installeret på den nye pc.

Anvendes denne fremgangsmåde er I sikre på, at hele opsætningen med data, koder osv. er kommet med.
06. januar 2004 - 10:13 #6
Hej Erik

Jeg var logget på min søns computer - derfor andet navn.
Ved du, hvor jeg skal importere data i C5 ?
06. januar 2004 - 12:26 #7
Du skal gøre det, som jeg har beskrevet ovenfor. Du vil løbe ind i en masse uforudsete problemer, hvis du forsøger at gøre det på anden måde.
10. januar 2004 - 13:36 #8
Jeg har ingen brænder. Så jeg skal kopier over på disketter. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange disketter mit program fylder. Min leverandør som har anbefalet mig at lægge programmet ind på XP, har fortalt mig, at jeg skal installere programdisketten - lægge koder ind og herefter lægge min data ind. Så hvis du kunne fortælle mig, hvordan jeg får min filer C5direct.sys, C5user.sys, C5util.usr, USR.tbl, C5data.dat lagt ind, ville det være fint.

Hilsen
Birthe
10. januar 2004 - 19:10 #9
Det er svært hvis du ikke har et medie, der kan rumme mere end en diskette.

Har du mulighed for at forbinde de 2 computere med netkabel eller serielt kabel?

Eller måske låne en ekstern brænder?
Avatar billede nilfri Nybegynder
26. januar 2004 - 00:06 #10
Hvis man zipper til en flytbar disk, finder Zip selv ud af at bede om en ny, når den gamle er fyldt op.

Læs evt. om SPAN i zip-hjælpen.

Men der kommer til at gå nogle disketter :o)