Avatar billede biggi Nybegynder
03. januar 2004 - 01:44 Der er 20 kommentarer

Ping? DDoS? Hvad gør jeg?

Hey.. Jeg har 256/128 her hjemme hos mig.. Har en 3com officeconnect cable/DSL router.. Og ca. 2 / 3 gange om dagen får jeg pingflood.. Min router logger det ikke.. Og da jeg også har en server stående her hjemme ryger den jo af.. Så jeg tænkte på om jeg kunne få navnet på en router der kan blokere det ping uden at jeg ryger af.. eller måske info om min router til hvordan den logger det eller hvad jeg gør ved det.. gir 150 point :)
Avatar billede -bom- Nybegynder
03. januar 2004 - 01:48 #1
Zyxel Firewall 2, 2WE, 10W.........
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
03. januar 2004 - 01:49 #2
Du kan ikke blocke et flood angreb hjemme hos dig selv, idet hele ideen med et flood er at det fylder din linie op så der ikke kommer andet igennem.
Avatar billede biggi Nybegynder
03. januar 2004 - 01:53 #3
en af mine venner fik da blokeret 300 mb ping fra 3 100 mbit servere.. fatter ikke helt hvordan det gik til så.. :/
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
03. januar 2004 - 01:54 #4
Enten er det en god historie eller også er det foregået hos hans udbyder.
Avatar billede biggi Nybegynder
03. januar 2004 - 02:04 #5
hmm.. k.. ved ikke helt.. du siger altså at jeg intet kan gøre?
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
03. januar 2004 - 02:08 #6
Gør som Microsoft, vær sikker på at dine linier er større end alle andres.
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
03. januar 2004 - 02:13 #7
a_eriksen -> *lol*
Biggi ->Skift ip evt, eller ring til din internet udbyder og snak med dem om det.. hvis ikke det hjælper tror jeg detsvære ikke der er noget at gøre,
Avatar billede biggi Nybegynder
03. januar 2004 - 02:16 #8
min udbyder.. ja.. tdc.. ringede til dem idag: "goddag mit navn er blabla og jeg får ping flood ca. 3 gange om dagen.. og.." "DET KA VI IK HJÆLPE MED! JEG FÅR OGSÅ SELV PING DER HJEMME! DET GØR ALLE!".. "uhm.. jamen det er fordi jeg har en server stående og den ryger af hele ti.." "VI KAN _IKKE_ HJÆLPE DIG!" "øøh.. nå.. ses"
Avatar billede friis3450 Nybegynder
03. januar 2004 - 02:19 #9
Lorte service..

Kan desværre ikke hjælpe..
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
03. januar 2004 - 02:49 #10
prøv evt at få fat i en anden medarbejder, da det der slet ikke akn være rigtig, og hvis det ikke hjælper må du jo skifte ip, fordi man kan jo ikke pinge nogle som man ikke har addressen på....
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. januar 2004 - 02:57 #11
og så skal du stoppe med at pisse script kids af ;)
hvis du hænger ud på irc eller lign og spiller smart så hjælper det nok ikke og skifte ip for så får de sikkert bare den nye.
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. januar 2004 - 02:59 #12
du sætter vel bare routeren op til at afvise ICMP..
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
03. januar 2004 - 03:05 #13
squashguy -> ja så pinger de ikke hans computer men hans router og derved mister han stadigvæk sin internet forbindelse...
Avatar billede eagle124 Nybegynder
03. januar 2004 - 03:22 #14
hvad er disse flood programmer egentlig beregnet til udover at "drille" ??
hvis der da er en anden mening med dem.

undskyld jeg spørger i dit spm
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
03. januar 2004 - 03:24 #15
dont know.. tror ikke der er nogle mening med dem.. men hvis der er ville jeg da også gerne vide det.-.
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. januar 2004 - 03:26 #16
ved at ignore ICMP bliver der ikke genereret massesvar tilbage..
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
03. januar 2004 - 03:40 #17
ja okay det er rigtig nok, men du kan jo ikke rigtig bruge internettet hvis du kun kan uploade.. :-S
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. januar 2004 - 03:46 #18
nææ men hvis nogen laver et DDoS angreb, er der faktisk ikke meget man kan stille op..
Avatar billede biggi Nybegynder
03. januar 2004 - 16:36 #19
og så skal du stoppe med at pisse script kids af ;)
hvis du hænger ud på irc eller lign og spiller smart så hjælper det nok ikke og skifte ip for så får de sikkert bare den nye.

.. mm.. men køre en service på quakenet.. og der var en der var en idiot.. jeg kickbannede ham.. og så tror jeg sq han blev sur og begyndte at pinge mig.. prob er bare han her ca. 30 servs på over 10 mbit.. hehehehe :|
Avatar billede biggi Nybegynder
03. januar 2004 - 16:38 #20
men hva faen.. jeg stiller en lille server op foran routeren der logger alt.. så får jeg ip'en på den måde.. så blir den sq meldt til politiet :P