Avatar billede xoinst Nybegynder
02. januar 2004 - 22:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ny cpu, stædig Sort skærm

Hjæææælp!!!!!
Jeg var udde og købe en ny cpu fordi min computer gik i sort. Jeg var faktisk sikker på at det var min cpu der var brandt over men det er jeg ikke nu. Jeg har stædig sort skærm,
Symptomer: skærm er sort. Grafikkort og skærm virker (er prøvet af på en anden pc), mainbordtet giver tegn på liv, blæsere køre, tasteturet giver et lille blink ved start.
Jeg havde ikke nogen problemer med at montere cpu´en.
Har ingen pc til at afprøve mine slags ram men jeg har prøvet at finde et tidliger mainbord frem og sat strøm i det, med min gamle cpu som jeg tror er brandt af og så en af mine ram klosser fra nuverende pc, fjerner jeg så alle ram kommer hyle tonen frem for at der ikke er ram tilstede, betyder det så at mine ram virker?
Men testen af det løs ligende mainbord er der jo heller ikke noget på skærmen men den rigistrer jo ram og der sedder jo en (måske ødelagt) cpu på.
jeg har endnu ikke våget at bytte om på den nyge cpu for at se om den virker på det andet mainbord. Det ku jo være at det ikke vil blive så en god aften vis ulykken blev være endnu.
Mit system incl. ny cpu og normal brugte mainbord.
Cpu: Amd Athlon 2600+
Mainbord: Asus A7n8x
Ram: 2*256 ddr
Grafikkort: GeForce4 MX440
Håber nogen har mødt fejlen før eller undre sie over et eller andet, der vil hjælpe mig :)
Avatar billede cykellapper Nybegynder
02. januar 2004 - 22:42 #1
Det plejer at være grafikkortet, der ikke sidder ordentligt i soklen.
Avatar billede xoinst Nybegynder
02. januar 2004 - 22:45 #2
kan et grafikkort være orsagan til at systemet ikke vil opstarte.
F.eks. er der ingen lyde, vibrasioner eller lys fra harddiske eller cd_rom drev.
Avatar billede rbl Praktikant
02. januar 2004 - 22:49 #3
Nej, systemet burde starte alligevel

Jeg vil gætte på, at det er bundkortet, der er galt med.
Avatar billede xoinst Nybegynder
02. januar 2004 - 22:55 #4
hvad så med den nye cpu, den er boxed og har på for hånd pasta monteret. Vil pastagen tagde skade ved omfløtning, må man så sætte mere pasta på. Altså kan man risikere at miste garantien på det?
Avatar billede zhark Nybegynder
02. januar 2004 - 22:55 #5
Jeg synes (desværre) meget tyder på dit mobo (motherboard) er gået! Eller måske "bare" din PSU (strømforsyning).
1) Du skriver grafikkort/skærm virker
2) Du skriver mobo giver et "blink" - det skal s'gu ikke give et blink, men
  der er en diode der - SKAL - lyse når PSen er tændt. Dette er simpelthen
  en advarsel for at man ikke piller ved noget når der er strøm på!!!
Så jeg ser kun de 2 muligheder PSU eller mobo
Avatar billede xoinst Nybegynder
02. januar 2004 - 22:58 #6
tak for hjælpen :) !!!!!!!!
Avatar billede kontrol Nybegynder
02. januar 2004 - 23:18 #7
Bare lige for en god ordens skyld. Det er ikke sikkert at pcen kan starte hvis grafikkortet ikke sudder rigtigt. Det har noget med biosopsætningen at gøre.