Avatar billede lupin12 Mester
02. januar 2004 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvad er mIRC

Hej

Hvad er mIRC
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. januar 2004 - 22:07 #1
Det er en klient til et netværk kaldet IRC: Internet Relay Chat

IRC består af mange netværk; hvor hvert netværk er sammensat af mange servere.

f.eks.: EFNet og QuakeNet
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2004 - 22:09 #2
det er et chatprogram.
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. januar 2004 - 22:10 #3
Det skal lige understreges at de forskellige netværk ikke har nogen relation til hinanden. De lever i hver sin verden.

Og ja: det er et chatprogram :))
Avatar billede slimshady Nybegynder
02. januar 2004 - 22:11 #4
Fra www.mirc.com

What is IRC?
IRC (Internet Relay Chat) is a virtual meeting place where people from all over the world can meet and talk; you'll find the whole diversity of human interests, ideas, and issues here, and you'll be able to participate in group discussions on one of the many thousands of IRC channels, on hundreds of IRC networks, or just talk in private to family or friends, wherever they are in the world.
Avatar billede mrsnowman Nybegynder
02. januar 2004 - 22:39 #5
Et avanceret chatprogram tror jeg nærmere vi skal kalde det. Man connecter til nogle servere, og så jointer man nogle kanaler. Der er mange nørder på IRC
Avatar billede lupin12 Mester
02. januar 2004 - 23:24 #6
tak for svarene