Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. januar 2004 - 17:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

kopiering af dvd film

jeg sidder her med nero 6 og dvdshrink og prøver at få lavet en kopi af min kære lord of the rings, the two towers, men det lykkedes ikke særligt godt, jeg får at vide at disken er unsupported når jeg prøver at afspille den(og min dvd afspiller går helt amok med fejl).
så jeg ville se om der var nogen der har en lille guide til hvordan man gør det nemmest.

jeg har også en xbox hvori jeg gerne vil spille de skiver jeg laver, men hvilke skiver kan sådan en æde? jeg har pt nogle dvd+ skiver da jeg har hørt at det er dem der er mest supported, er dettte rigtigt?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. januar 2004 - 18:02 #1
du må ikke tage kopi af film som lord of the rings, fordi den er beskyttet af copyright. derfor bortfalder en ellers vanlig lov at du må tage et sikkerhedskopi til eget forbrug. derfor strider dette spørgsmål desværre mod eksperten.dk's regler.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 18:02 #2
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. januar 2004 - 18:03 #3
eller rettere filmen er digitalt beskyttet med en kode som, når du bryder den, også bryder loven om ophavsret. altså må du ikke lave kopier af den
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. januar 2004 - 18:04 #4
fixxxer, kan du fremlægge et bevis for den påstand? vil da mene at jeg stadig må tage en kopi af den når det er til eget brug....
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 18:06 #5
Dette har været diskuteret så mange her på Eksperten. Jeg har endda prøvet at få response, fra div. co-admins uden held.
Prøv at se hvor mange indlæg af den her slags der bliver lavet, næsten dagligt, uden at spørgsmålene bliver kommenteret af co-admins.
Om det er ulovligt, kan diskuteres, men det er min opfattelse at disse spørgsmål gerne må laves på Eksperten....
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. januar 2004 - 18:07 #6
med mindre han kan fremlægge et bevis i form af uddrag fra en lov, eller noget i den retning så holder det ikke, for så vidt jeg ved har de ikke lavet om på den ret med at man må tage kopi af mediet til sig selv
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. januar 2004 - 18:08 #7
jeg har ikke noget håndgribeligt bevis, men jeg har set, læst og hørt at dvd film med kopi-beskyttelse ikke må omgåes, end ikke til at lave kopi til eget forbrug af sikkerhedsmæssig årsag.

jeg vil mene at andre kan underbygge min påstand
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. januar 2004 - 18:09 #8
men anyway, jeg har taget de filer jeg får ud af dvdshrink og smidt ind i mappen video_ts i nero efter jeg har valgt video dvd, er dette ikke den rigtige fremgangsmåde?
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 18:11 #9
dex_dexter>> Jo, det vil jeg mene....
fixxxer >> Hvis du mener spørgsmålet er ulovligt, så anmeld det...
Jeg har som sagt selv knoklet en del med dette emne, uden at ha fået noget respons. Jeg har sågar en hjemmeside der beskriver hvordan det gøres, og den for da også lov at leve. I blandt en masse andre på nettet....
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. januar 2004 - 18:12 #10
fra http://www.pg.taarnby.dk/pilen/ophavsret.htm

citat:
* Tilføjelse:
Bemærk: Ved en tilføjelse til Lov om Ophavsret er det pr 22. december 2002 gjort ulovligt at kopiere cd'er, som har indbygget kopibeskyttelse, hvis dette kræver særlige foranstaltninger under kopieringen.
Kopier af cd'er, som er fremstillet inden denne lovtilføjelse, anses dog for lovlige.

citat slut.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 18:19 #11
fixxxer >> OK :o). Og i dette konkrete spørgsmål, kan det betragtes som ulovligt, da spørger oplyser om hvilken film han øsnker at kopiere.
Men ellers vil jeg ikke mene at generelle spørgsmål, om hvordan en DVD kopieres, skulle være ulovlige her på Eksperten. Så må det være op til folks egen samvitighed hvordan de bruger de informationer de får herinde....
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. januar 2004 - 18:22 #12
phatlasse >> det har du jo naturligvis ret i :)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 18:28 #13
IKKE skulle være ulovlige her på Eksperten. <-- skulle der selvfølgelig stå :o)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. januar 2004 - 18:31 #14
hvis jeg så siger at ttt bare var en tilfældig jeg skrev må det være lovligt nok?

ej, jeg forstår godt hvad i mener, men syntes det er dybt underligt, men lukker her igen, svar lige begge to, så kan i da få lidt point for at diskutere dette
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 18:41 #15
behold du bare.... :o)
Avatar billede vollerup Nybegynder
04. januar 2004 - 00:50 #16
Lige et link til den gældende lov omkring ophavsret, som er opdateret d. 12 marts 2003.
Avatar billede vollerup Nybegynder
04. januar 2004 - 01:01 #17
hov glemte noget HI HI.
http://www.kum.dk/sw5905.asp
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. januar 2004 - 09:02 #18
luk