Avatar billede squashguy Nybegynder
02. januar 2004 - 16:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

RIP: Klumpfisken

Klumpfisken ER afgået ved døden. Må du hvile i fred.

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=232896
Avatar billede ducks Nybegynder
02. januar 2004 - 16:39 #1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. januar 2004 - 16:39 #2
Mon ikke at de kan få fat dens dna, så de kan genskabe den, og fjerne monsteret i dens mave?
Avatar billede ducks Nybegynder
02. januar 2004 - 16:43 #3
Findes der da ikke flere i hele verden?
Avatar billede zmed Nybegynder
02. januar 2004 - 17:42 #4
jeg mener der er lidt flere af dem, men de er sjældne så vi får nok ikke en fed bette klumpfisk til nordsø igen :(
Avatar billede popsy Novice
02. januar 2004 - 18:13 #5
Problemet er at Nordsømuseet har som standard kun at bruge fisk fra de danske farvande, dog med enkelte undtagelser. Og eftersom klumpfisken kun sjældent ses i vore vande, og endnu mere sjældent kan fragtes i land i live, er der ikke store chancer for at de igen får fat i en.

Samtidig er de svære at holde i live i fangenskab, de havde faktisk en lille en i starten af december, som ikke overlevede.
Avatar billede popsy Novice
02. januar 2004 - 18:14 #6
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. januar 2004 - 03:51 #7
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. januar 2004 - 03:51 #8
men det kan den jo selvfølgelig ikke gøre for :))
Avatar billede popsy Novice
03. januar 2004 - 13:56 #9
Indrømmet, den er mere speciel end den er køn, men den er nu sjov :)
Avatar billede fcs Novice
03. januar 2004 - 14:44 #10
Ja, køn er den ikke, men det er ærgeligt at de ikke har en i Kattegatcenteret i Grenaa, da jeg forhåebntligvis skal op at dykke i deres store akvarie ;-)