Avatar billede jeje Nybegynder
02. januar 2004 - 15:21 Der er 2 kommentarer

vba + word + access

med udgangspunkt hvordan får jeg fat i flere poster fra access til en listbox i word efter valgfridt index ?

modificeret eks:

Rem Kundenr = InputBox("indtast kundenr")
rem ny selection med ny sortering fdato er sekundærnøgle
rem med dubletter

fdato = InputBox("indtast Fdato")

Set objConn = New ADODB.Connection
Set objRs = New ADODB.Recordset

strConnString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=C:\kunder.MDb"
objConn.Open strConnString

strSQL = "SELECT fodt, Fnavn, Enavn, Adresse FROM kunder WHERE fodt = " & fdato
objRs.Open strSQL, objConn
osv osv
Avatar billede jeje Nybegynder
05. januar 2004 - 15:16 #1
er kommet så langt at der er noget med dataformatet der gør at jeg får fejlmelding.
denne virker:
strSQL = "select * from kunder where kundenr >= " & Kundenr & " order by kundenr"

objRs.Open strSQL, objConn
ingen fejlmelding der.

Men følgende giver fejlmelding

strSQL = "SELECT fodt, Fnavn, Enavn, Adresse FROM kunder order by fodt asc WHERE fodt = '18-06-1956'"

objRs.Open strSQL, objConn

der er syntaksfejl i ORDER BY-Delsetningen (odbc-accessdriver)
Avatar billede jeje Nybegynder
05. januar 2004 - 15:47 #2
er kommet videre:
strSQL = "SELECT * FROM kunder WHERE (fodt >= " & fdato & ") and (fodt <= " & fdato & ") order by fodt"

meder nu fejlen: BOF eller EOF er sand