Avatar billede kilarsen Nybegynder
02. januar 2004 - 15:18 Der er 2 kommentarer

Oracle Report, parameterformular felter

Problem :
Har en parameterformular med f.eks. tre felter. De udfyldes med data via sql select. Men da der kommer flere og flere data vil det tage længere og længere tid at udfylde felterne.

Løsning :
Felterne laves om så bruger kan indtaste en værdi istedet for at skulle vælge fra en liste. Men hvis brugeren ikke kan huske værdien, skal det være muligt at hente en liste af værdier, som hidtil.

Det må kræve at man kan ændre egenskaber for feltet, så værdiliste ændres fra 'Statiske værdier' til 'SELECT sætning'. Kan det lade sig gøre, hvis brugeren f.eks. indtaster et '?' og trykker tab, så kan en validerings-trigger ændre egenskaber for feltet ?
Avatar billede macl.dk Nybegynder
25. marts 2004 - 23:06 #1
Det er meget begrænset hvad du kan lave af dynamic i en reports parameter form. Jeg antager at du køre client/server.

Hvis du køre web, kunne du lave nogle ting med javascript.

Hvis du køre rapporten i forbindelse med Forms, ville jeg nok lave min egen parameter form i Forms og så køre rapporten herfra uden parameterform.
Avatar billede bpuschl Nybegynder
10. maj 2004 - 11:03 #2
Du er stødt på en begrænsning i reports, som kan løses i forms

Hvis du har et standard text felt og tilknytter en List Of Values(LOV) får du den beskrevne funktionalitet. Herefter skal du kalde reporten fra formen.

Dette kan langt hen af vejen anbefales da det giver en større fleksibilitet.