Avatar billede buxxy Praktikant
02. januar 2004 - 12:21 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Vurdering ønskes

Hej eksperter.

Jeg er efter opfordring fra mine brugere, blevet bedt om at lave mit design om.

Har forsøgt mig med følgende:
http://www.cyber-tech.dk/test.htm

Kom venligst med et bud, i form af ris/ros, samt hvad der evt. skal rettet/laves om.

Mvh.
Buxxy.
Avatar billede mjl Nybegynder
02. januar 2004 - 12:24 #1
Smid din baggrund i havet, og lav noget ordentligt, der ikke gør teksten ulæselig - man kommer vel først og fremmest for at læse sidernes indhold - vil jeg se billeder af de dimensioner, går jeg på Louisianna!

Vil I være Web-Designere, så få lige en eller anden form for "god smag" inden!

Godt nytår! :o)
Avatar billede exp Juniormester
02. januar 2004 - 12:24 #2
Ehh... vil du have vi skal bedømme nogle sorte streger på hvid baggrund?
Avatar billede medions Nybegynder
02. januar 2004 - 12:24 #3
Alt for tung baggrund!
Alt for uklar tekst
Lidt for simpelt design i det heletaget...!

//>Rune
Avatar billede mjl Nybegynder
02. januar 2004 - 12:25 #4
Citat: Det nye univers for webmastere....

Det skal du nok lige tænke over igen!!!
Avatar billede exp Juniormester
02. januar 2004 - 12:25 #5
arh - dér kom baggrunden...
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. januar 2004 - 12:26 #6
alt for forvirrende med den baggrund. Hvis man endelig SKAL smide en baggrund ind på hjemmesiden skal man lige kunne kode også, nytter jo ikke at baggrunden bliver vist 4 gange og ikke passer sammen, hvis man lige kører større opløsning end 800 x 600!
Avatar billede mjl Nybegynder
02. januar 2004 - 12:29 #7
Det er en hamrende dårlig efterligning af andres ting - der er ingen luft i dine celler o.s.v.

Find dog på noget selv, og så stol på dine evner, hvis du har evner til WebDesign - ikke alle skal være kokke og ikke alle skal være designere!!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
02. januar 2004 - 12:29 #8
I rest my case...
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 12:29 #9
"Jeg håber hermed at siden er blevet mere brugervenlig, samt behageligere at kigge på."

Hmm...tror ikke det hjalp ;)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 12:31 #10
Den gamle kunne i det mindste indlæses på under ½ time ;)
Avatar billede buxxy Praktikant
02. januar 2004 - 12:32 #11
Skwizie> hvad ser du på sidem med? IE, netscape, eller??  Her er baggrunden ikke delt op i 4. Ser med IE.

Mvh.
Buxxy.
Avatar billede buxxy Praktikant
02. januar 2004 - 12:33 #12
Hvad farve kunne jeg evt. bruge som baggrund, istedet for et billede?
Nogle gode forslag ???
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. januar 2004 - 12:33 #13
buxxy <-- jeg ser den med IE, men jeg kører 1600x1200 og dermed bliver baggrunden jo kopieret flere gange, og det ser ikke godt ud da den ikke passer til at blive lagt ved siden af hinanden.
Avatar billede buxxy Praktikant
02. januar 2004 - 12:36 #14
hmm det jo rigitgt> skwizie.  Hehe har ikke mulighed for at se den i mere end 1024*768 på denne her pc.
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. januar 2004 - 12:38 #15
OK
Avatar billede buxxy Praktikant
02. januar 2004 - 12:41 #16
Uups sry folkens er lige blevet ringet op, er tilbage senere i eftermiddag.

Takker indtil videre :-)
Avatar billede buxxy Praktikant
02. januar 2004 - 12:42 #17
Den der kommer med et godt forslag til baggrundsfarve, istedet for det billede, får points - kigger på det senere når jeg er tilbage.

Hav det godt folkens!

Mvh.
Buxxy.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 12:44 #18
Jeg vil foreslå hvid.
Avatar billede brianandersen Nybegynder
02. januar 2004 - 13:55 #19
Ja på forhånd undskyld, men jeg kan umiddelbart ikke se dig og professionen 'webdesigner' gå hånd i hånd. Det er ærligt talt noget makværk - så meget desto mere sjovt at sidens indhold er hjælp til webdesign.

Ironien ligger så tykt at vi kunne skære den i skiver og brødføde den 3. verden med den.
Avatar billede exp Juniormester
02. januar 2004 - 14:17 #20
#f4f4f1 er en udemærket farve
Avatar billede meretedalby Nybegynder
02. januar 2004 - 15:28 #21
Jeg må tilslutte 'koret' og sige, at baggrundsbilledet og tekstfarven ikke er særligt godt sammen. Det tager også MEGET lang tid at hente billedet frem. Jeg har endda en 510/510 forb. Hvis du meget gerne vil have et baggrundsbillede, så lav et iframe eller div, hvor baggrunden er hvid eller lyst og for Guds skyld MØRK TEKST! Det er så meget mere behageligt! Er det meningen at billede skal loope? Så brug et andet tegneprogram, f.eks. GIMP, men ellers synes jeg, at du skulle sætte background-attachment til fixed i dit style-sheet.
Avatar billede mjl Nybegynder
02. januar 2004 - 15:54 #22
Gab!
Avatar billede exeplorer_nf Nybegynder
02. januar 2004 - 17:34 #23
jeg er hely enige med de andre som skrive. Din baggrund er alt for tung, så se at få lavet den om se ser det meget fornuftigt ud...
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
02. januar 2004 - 18:09 #24
Totalt for tung baggrund, jeg sidder på en 56k linie, af den simple grund, at jeg så kan tilpasse siden til dem som stadigvæk har en meget langsom forbindelse. Selve baggrunden synes jeg er fed, bare ikke i dette koncept. Det dur ikke at bruge et billede som baggrund, da du så vil så et satans besvær med at finde en tekstfarve, som kan læses over det hele, hvilekt din heller ikke kan.

Derudover undre det jeg at den er optimeret til 1024x768, som jeg kører med, og jeg skal stadigvæk scrolle for at se hele siden. Er det muligt, så få det hele til at være der, men det kan jo være et valg mellem pest eller kolera
Avatar billede minus Nybegynder
04. januar 2004 - 00:17 #25
få et super-simpelt design ved at smide baggrunden væk også gøre alt tekst sort. det ville gøre siden meget bedre end den er nu.
Avatar billede minus Nybegynder
04. januar 2004 - 00:18 #26
så lige: http://www.cyber-tech.dk/ -  det er en milliard % bedre
Avatar billede minus Nybegynder
04. januar 2004 - 00:22 #27
så lige brugtmarkedet.frac.dk - ved ikke om det er din side, men du skal passe på med hvad du tager fra andre sider.
Avatar billede buxxy Praktikant
04. januar 2004 - 12:44 #28
>minus, jo brugtmarkedet er oz min side.
Avatar billede buxxy Praktikant
04. januar 2004 - 12:54 #29
Ehh ved sq ikke om jeg er blind, men når jeg læser indlægene her, er der flere der skriver en masse om web-design. Jeg har ikke på noget som helst tidspunkt nævnt ordet web-design. Ligeledes på Cyber-Tech.dk, er der ikke en eneste side, der henvender sig til web-design. Hvis folk tog sig lidt tid, og kiggede ordentlig efter på siden, vil man hurtigt kunne se at det hovedsageligt er Scripts der er tale om på Cyber-Tech.dk.

Jeg vil lige prøve nogle af de farvekombinationer af, der er kommet til forslag her. Hehe jeg sidder nu på en 256/128 forb. og kan også godt se at det baggrundsbillede er ALT for tungt.

Mvh.
Buxxy.
Avatar billede zipper20 Nybegynder
05. januar 2004 - 08:35 #30
CELLPADDING!
Din tekst hænger helt ude i de sorte streger i siden... ikke pænt.
Avatar billede buxxy Praktikant
06. januar 2004 - 01:38 #31
Så har jeg rodet lidt mere med siden. Smidt baggrundsbilledet væk, har prøvet andre farvekombinationer, og har fået det hele til at kunne ses i 1024*768.

Kom med et bud...

Mvh.
Buxxy.
Avatar billede buxxy Praktikant
06. januar 2004 - 02:07 #32
*GAB*
Avatar billede buxxy Praktikant
06. januar 2004 - 11:43 #33
Hmm.....
Avatar billede buxxy Praktikant
06. januar 2004 - 11:52 #34
Lukket gider ikke at vente flere dage.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. januar 2004 - 22:48 #35
buxxy >> Du har fået svar på dit spørgsmål hvorfor tager du så point selv?? Princippet med eksperten er man giver point til dem som har hjulpet en.

Så opret et nyt spørgsmål med point til dem som har hjulpet dit her. Husk at ligge et link til det nye spørgsmål her og omvendt.

eagleeye / CoAdmin