Avatar billede henik0 Nybegynder
01. januar 2004 - 23:03 Der er 16 kommentarer

Domæne til Ip

Jeg har et .info domæne...

Jeg har et webhotel hos B-ONE...

Jeg ønsker ikke at flytte hotel eller noget...

Jeg ønsker at anvende mit .info domæne som DNS, ja, så jeg f.eks. kan logge på en ftp som er sat op på min workstation ved hjælp af det. eks. ftp.subfolder.domain.info går det min ftp.

Og kan dette lade sig gøre? og i såfald, hvordan?
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. januar 2004 - 23:38 #1
Du har et webhotel hos b-one og et info domain hos dem..

Så vil du kunne lave nogle subdomain eller hvordan mener du helt præcis?
Avatar billede henik0 Nybegynder
01. januar 2004 - 23:44 #2
Nej, det ved jeg godt hvordan man gør!

Men det jeg vil er at jeg vil anvende subfolder.mitdomæne.info som en form for dns til min workstation computer, altså f.eks til at logge på remote desktop igennem, eller på en ftp op min pc... Jeg har nemlig en fast ip på den, men det er nu nemmere at huske et domæne... Forstår du ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. januar 2004 - 23:49 #3
Ja, men så laver du bare en A records..

ftp.subfolder  A    IP

Så hvis du skriver ftp.subfolder.domain.info samt brugernavn/password i en ftp, så vil du jo komme ind på din ws
Avatar billede henik0 Nybegynder
01. januar 2004 - 23:53 #4
Det forstår jeg ikke, kan du forklare det lidt nærmere ? Hvordan laver jeg sådan en A Record?
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. januar 2004 - 00:00 #5
Hvem styre DNS for dit info domain er det b-one?
Avatar billede henik0 Nybegynder
02. januar 2004 - 00:00 #6
ja det er
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. januar 2004 - 00:02 #7
Okey, men har du adgang til noget DNS admin / styring? Ellers er det jo b-one der skal rette i din zonefil for domænet, hvis ikke du har adgang til denne
Avatar billede henik0 Nybegynder
02. januar 2004 - 00:05 #8
Jeg har adgang til .htaccess det er den eneste fil som ligger på min ftp... Altså udover min hjemmeside... Og i B-ONE's Admin system har jeg ikke mulighed for at pille ved noget... Hvad gør jeg så ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. januar 2004 - 00:07 #9
Så laver du ikke nogen DNS for domænet, så vælger du løsningen med at huske IPen :)
Avatar billede henik0 Nybegynder
02. januar 2004 - 00:09 #10
Kan jeg på ingen mulig måde få det lavet så jeg kan benytte mit domæne ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. januar 2004 - 00:14 #11
Du kan måske lave noget php sjov, men så skal du spørge i php kategorien.. Der findes nok nogle bedre PHP guruer end mig :)

Du kan også lave en refesh.. Så kan du lægge den i subfolder/ftp mappen på dit <meta http-equiv="REFRESH" content="300; url=ftp://IP">

Så kan du lave et php script som gør at ftp.subfolder.domain.info peger ned på mappen subfolder/ftp hvor refesh scriptet sender dig videre til din server.

Det betyder at det vil virke hvis du logger på din ws´s ftp via browser, men ikke et ftp prog.
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. januar 2004 - 00:16 #12
Ellers skal du havde b-one til at lave den records for din domæne (og stadigvæk bruge b-one som webhotel) eller i sidste ende flytte domænet et sted hvor du selv kan arbejde med dns for domænet.

Det koster dog lidt når det er et info domain og det kunne jeg læse du ikke ønskede..
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
02. januar 2004 - 14:59 #13
Du kan skrive til b-one, at du selv ønsker at styre dns for domænet, og du gerne vil havde nogle ip adresser.

Herefter flytter du domænet til www.gratisdns.dk (koster vist 149), oprette de forskellige A-record og Cname. Bemærk dog at det er en fordel at kende lidt til dns inden du springer ud i dette. Ellers så bare søg her på eksperten, der er mange som vil have hjælp med gratisdns.

Og du kan nu oprette alle de "sub domænes" du ville. Også kaldet Cname & A-record.

Bacardil: Med dit php glemmer du en ting, FTP program kører som regel på port 21, og understøtter ikke html. Så det vil kunne virke hvis man skrev det ind i en browser.
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. januar 2004 - 15:17 #14
Dalbjerg> Er det ikke det samme som jeg har skrevet engang? :) Men han skrev øverst at han IKKE ville flytte..

Det var derfor han skulle hen i php, det var et foreslag.. Er klar over at det ikke virkede som man ønskede med ftp, men via browser vil det virke.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
02. januar 2004 - 15:23 #15
hmm du har ikke foreslåret, ham direkte hvor han kan flytte hen. Men okay, det var nok derhen af.
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. januar 2004 - 09:20 #16
Skal vi lukke!