Avatar billede kloge-aage Nybegynder
01. januar 2004 - 21:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed blandt administratorer

Hvordan kan jeg sikre mig, at mine kollegaer ikke læser min post. Eller kan jeg overhovedet det ?. Altså mine kollegaer med Admin-tilladelser !.
Har jeg fx. mulighed for at auditere deres færden i en sådan grad, at de kan afsløres ?.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. januar 2004 - 21:51 #1
Det kan du ikke umiddelbart.

En mulighed kunne dog være, at smide de mails du vil hemmeligholde væk fra Exchange databasen og ud i en .pst fil. Denne kan du efterfølgende passwordbeskytte.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. januar 2004 - 22:19 #2
Hvis de har administratorrettigheder, kan du kun besværliggøre det, du vil aldrig kunne forhindre det. Eneste mulighed er at flytte det de ikke må se fysisk, så de ikke har adgang til filerne, og det giver ikke 100% sikkerhed. En exchangeserver kan sættes op til at tage kopier af alt mail og så hjælper en flytning ikke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2004 - 22:37 #3
...eller overvej at modtage post på www.hotmail.com
...eller find et andet job hvis du ikke kan stole på dine kolleger
Avatar billede kloge-aage Nybegynder
02. januar 2004 - 01:32 #4
Hvordan kan jeg se om Exchangeserveren er sat op til, at tage kopier ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. januar 2004 - 10:22 #5
Det kan du ikke... det kan kun administrator(erne) af exchange serveren.
Avatar billede kloge-aage Nybegynder
13. januar 2004 - 17:27 #6
Og hvor ser administratorene det ?