Avatar billede kloge-aage Nybegynder
01. januar 2004 - 21:12 Der er 15 kommentarer

MediaPlayer og AMD-processer

Og så var det, at jeg ville bygge verdens bedste computer. Men den kan ikke engang afspille en simpel Mp3 uden at "hakke afsted".
Min ca. 2 år gamle vidunder har flg. konfiguration:

Win XP
1,4 GHz AMD Athlon
Abit KG7 Raid
512 mb PC2100 DDR ram
Creative SB Live 5,1 DeskTop Theater DTT2200

Har du et bud på hvordan jeg endeligt kan komme til at spille musik på denne pc'er ?
Avatar billede xvid Seniormester
01. januar 2004 - 21:26 #1
brug winamp, divx
Avatar billede espersen Novice
01. januar 2004 - 22:22 #2
sikkert et driver problem ; opdatér driveren til dit lydkort
Avatar billede kloge-aage Nybegynder
02. januar 2004 - 01:29 #3
Jeg har både prøvet andre afspillere, samt diverse drivere til kortet
Avatar billede espersen Novice
02. januar 2004 - 09:41 #4
Din konfiguration er udemærket ! Det er ikke det som foresager det.

1. Du kan fortælle lidt om hvornår problemet er opstået.
2. Er der andre hardware-issues der ikke er på plads (se efter gule/røde markeringer under enhedshåndtering)
Avatar billede kloge-aage Nybegynder
04. januar 2004 - 09:57 #5
Problemet har altid været der. Jeg har bl.a prøvet og fjerne næsten alt i maskinen, sådan at det kun har været lydkortet tilbage. Jeg har dog ikke prøvet et andet operativsystem. Jeg har RAID'en lidt mistænkt.
Måske er det lydkortet som bare ikke kan sammen med AMD-arkitekturen. Jeg har afprøvet lydkortet i en Intel-maskine, og her er der ingen problemer.
Nej, der er ikke fejlindikationer i enhedshåndtering. Det er altid det første jeg checker i forbindelse med driverinstallationer !.
Ja, nu troede jeg lige jeg havde købt "Creme de la creme", og så kan den ikke engang afspille en Mp3 !?.
Avatar billede espersen Novice
04. januar 2004 - 12:01 #6
hvis der generelt skulle være et problem med AMD og Audio-afspilning; så tror jeg ikke at AMD ville have den succes som de nu engang har.

Hvilket OS bruger du ?

Tror at det er et Windows-relateret eller et driverproblem
Avatar billede clauzii Nybegynder
07. januar 2004 - 15:36 #7
Kører XP1800+ med 512MB RAM, SB LivePlyer 1024, Mediaplyer 6.4 - No problemo!

Hvilken WMP bruger du?
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 15:45 #8
fedt svar !!  (vi afventer p.t. spiderman's tilbagemelding)
Avatar billede clauzii Nybegynder
08. januar 2004 - 22:40 #9
Nå ja, det skulle ha´været en kommentar - undskylder! :)
Avatar billede kloge-aage Nybegynder
04. februar 2004 - 02:35 #10
I øjeblikket bruger jeg Version 9, men jeg har også prøvet andre (ikke MS) afspillere, og det er det samme hakkeri :(
Avatar billede espersen Novice
04. februar 2004 - 09:34 #11
Bruger windews XP - er du opdateret med drivere ??
Avatar billede ird Praktikant
04. februar 2004 - 09:40 #12
Du har vel alle updates til windåse som espersen er indepå
Avatar billede espersen Novice
04. februar 2004 - 10:09 #13
kører den ordenligt når du er på internettet ? - eller er explorer underlig ?
Noget kunne tyde på at dine systemressourcer bruges til alt andet end Mp3...
Avatar billede espersen Novice
05. oktober 2004 - 17:09 #14
hvordan går det ?  husk at acceptere et eller flere korrekte svar
Avatar billede espersen Novice
12. marts 2005 - 22:36 #15
husk at lukke spørgsmålet ved at markere et/flere navne herude til venstre og klikke på Acceptér ;o)