Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 20:54 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth synkronisering med MS Outlook 2003

Hjælp

Jeg har anskaffet mig en bluetooth USB dongle (USB-BT) fra STLAb.

Jeg kan godt "parre" pc og mobilos, således at jeg kan genkende dem på begge apparatuser, men når jeg forsøger at synkronisere med outlook 2003, kommer der en fejlmeddelelse om at den ikke kan finde mobilos!

Jeg har installeret sonyericssons sykronisering suite, til syneladende uden succes....

Er der nogen der kan hjælpe ig arme første gangs bruger af bluetooth og synkroniserings værktøjer?
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 20:58 #1
Har du installeret både den software der kom med USB-dongle'n og telefonen?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 21:00 #2
jep begge dele, ellers tror jeg ikke den vil kunne "parre" apparaterne!
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 21:01 #3
Har du et ikon liggende i din processlinie for USB-softwaren?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 21:05 #4
ja jeg noget der hedder: XTNDConect Blue Manager

Har desuden aktiveret alle comportene gennem "phone monitor funktioner" i controlpanelet!
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 21:06 #5
Hm, jeg har et ikon for min USB-software og så har jeg også en for synkroniseringssoftwaren. Har du kun den ene?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 21:07 #6
Kan det være noget med opsætning af profil til synkroniserings server på min z600? (der kan jeg tilføje bruger ID, pass word, og URL)
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 21:08 #7
nej har også synkronisering software! (det er jo den jeg ikke kan få til at funke... ;-)
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 21:09 #8
Hvad mon jeg skal skrive som URL (er det nødvendigt)?
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 21:10 #9
Det kan være, men jeg ved det ikke. Jeg har en T610.

Jeg har et bluetooth ikon jeg klikker på og vælger "Start the Bluetooth device". Så tænder jeg for telefonens bluetooth (det har du vel husket, ikke?) og så åbner jeg synkroniseringsprogrammet (XTNDConect) og beder det om at udføre synkroniseringen. Det funker for mig.
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 21:11 #10
Jeg tror ikke at du skal bruge den synkroniseringsserver, da det vist nok er til hvis du vil synkronisere din kalender over internettet.
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:22 #12
softwaren i T610 er magen til Z600! hvilken outlook anvender du? jeg bruger 2003. Skal jeg evt, sætte noget op i outlook?
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 22:24 #13
Jeg bruger Outlook2000. Jeg tror at det der er problemet er den software der fulgte med donglen. Du har installeret det hele?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:26 #14
Det er et godt spørgsmål! Der er ingen autorun på og der er bare en masse mapper med filer i. Dongle cd'en indeholdt driverere. Derudover XTNDConnectBlueManager.
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 22:30 #15
Der fulgte også en cd med din telefon. Har du installeret den?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:30 #16
ja
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:34 #17
Her kan du se den dongle jeg benytter:
http://www.digicom.co.nz/index.php?view=product.detail&prod_id=478

Jeg har endnu ikke fundet producentens hjemmeside med evt. opdateringer af drivere osv...
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 22:34 #18
Hm. Nu er jeg forvirret. Den cd du skriver om som ingen autorun har på - hvad er det for en?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:35 #19
cden med drivers til usb donglen har ingen autorun!
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 22:37 #20
Men du har fået installeret dem?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:38 #21
ja alt skulle efter min bedste overbevisning være installeret...
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:39 #22
jeg prøver at afinstallere det hele og se om det skulle virke!
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 22:40 #23
Tja, jeg ved ikke lige hvad der er sket. Jeg har et program til min dongle, hvor jeg skal tænde den og når det er gjort skal jeg tænde bluetooth på min telefon og dererfter åbne synkroniseringsprogrammet og så kører det bare..
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:40 #24
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:41 #25
sync programmet åbner du på pcen eller hvad?
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 22:42 #26
Ja, det gør jeg. Det er det der hedder XTNDConnect
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:45 #27
Det er den samme jeg bruger, men det køre tilsyneladende ikke så smertefrit som for dig. Jeg får følgende besked når jeg forsøger at synkronisere:
"Kunne ikke finde telefon. Kontroler, om telefonen er tilsluttet til pc'en"
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 22:48 #28
Det er den fe´jl jeg får når jeg enten ikke har fået tændt for donglen eller fået tændt for Bluetooth på telefonen.
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:52 #29
ja men det er desværre ikke det der er problemet her....
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 22:57 #30
I blue manageren kan jeg godt finde min telefon og parre dem. Der kan jeg så efterfølgende se 3 mapper (billeder, lyde og temaer). Mapperne er tomme, selvom jeg har en masse billeder på min telefon. Jeg kan godt "trække" et billede fra pcen ind i mappen, hvorefter den modtages på telefonen, men hvordan gør jeg det omvendt? (altså overføre et billede fra mobil til pc?)
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 22:58 #31
Prøv at højreklikke på ikonet til Bluemanageren og skriv hvilke valg der dukker op
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 23:13 #32
Når jeg klikker på ikonet i process linjen får jeg følgende 3 muligheder:

1) open blue manager
2) about bluem anager
3) exit blue manager
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 23:16 #33
Når du så klikker på "open" - hvilke muligheder dukker der så op?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 23:29 #34
jeg har lavet et screen shot se linket:
www.aod.auc.dk/studerende/rlje00/xconnect.doc
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 23:34 #35
Når der står "Connectet" ville jeg da tro at forbindelsen mellem telefonen og donglen er ok. Så må det jo være XTNDconnect den er gal med. Jeg skulle ikke sætte XTND op på nogen måde så vidt jeg husker... Mystisk...
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
01. januar 2004 - 23:41 #36
Prøv at se her ligner det din synkroniserings muligheder?

www.aod.auc.dk/studerende/rlje00/xtndconnect.doc
Avatar billede fcs Novice
01. januar 2004 - 23:49 #37
Det ligner nøjagtigt det jeg har! Hvad står der under "File" i din Blue Manager?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
02. januar 2004 - 14:31 #38
Nu har jeg byttet USB donglen fra STLab (som havde en meget lidt brugervenlig CD-rom med software og drivere) til en Trust BT120 USB Bluetooth adapter.

Desværre er problemet det samme som hidtil. (parring fungere fint og jeg kan sende billeder til min telefon, men når jeg starter synkroniserings softwaren kan den ikke finde min mobil)

Jeg har prøvet på 2 forskellige pcer. (begge med XP) den ene med outlook 2002 og den anden med outlook 2003.

ØV hvor det stinker... Jeg var ellers sikker på at bluetooth var så nemt... Hvad kan der være galt????
Avatar billede fcs Novice
02. januar 2004 - 14:50 #39
Tja, jeg er ved at være blank. Det værste er, at det sikkert bare er en enkelt lille ting vi har overset....
Avatar billede mrsnowman Nybegynder
02. januar 2004 - 17:39 #40
Hmm, jeg har stort set de samme problemer, jeg har den samme dongle som den første du havde fat i. i øvrigt er det kun nogen gange jeg kan parre den.
Avatar billede mrsnowman Nybegynder
02. januar 2004 - 17:41 #41
og forresten, inde i enhedshåndteringen, der har jeg en ukendt enhed der heder "bluetooth COM Brigde" Har/havde du også den?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
03. januar 2004 - 13:18 #42
mrsnowmn --> Ja jeg havde en com bridge. Den er ikke problemet. Den lå på i en af STLAbs mange foldere på deres meget lidt brugervenlige CD-Rom. Den har jeg byttet Trust istedet.
Nu venter jeg på svar fra Sony Ericsson...
Begynder at blive lidt utålmodig, da det snart er en uge siden jeg købte mobilen.
Jeg skriver igen når der er nyt i sagen!
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
04. januar 2004 - 00:20 #43
Så er problemet løst...
1) Jeg åbnede alle comporte under "phone monitor funktioner" under control panel.
2) Under "my bluetooth places" valgte jeg "view devices in range" og fik dermed min Z600 at se. I første omgang "parre" jeg mobil og pc ved at højreklikke på enheden og vælge "pair".
3) Derefter tilføjer jeg, under "view and modify configuration" under fanebladet "cleint application", en bluetooth seriel forbindelse. Jeg anvender den comport som der forslås...
4) Under "my bluetoothplaces" vælger jeg "view devices in range" hvor efter den finder min mobil (som gerne skulle være parret med pc'en.) Jeg højreklikker på ikonet for mobil enheden og vælger "connect serial port 1" hvilket notificeres med en blå dobbelt pil ikon på z600 displayet. (mht til hvilke port der vælges har det stor betydning alt efter hvilke usb port som donglen er monteret i, hvordan man lige tjekker det er jeg ikke klar over. men prøv jer frem, selvom det ikke er den mest optimale løsining man kan foreslå).
5) Når apparaterne er serial forbundet som vises med den blå dobbelt pil. kan synkroniseringen på begyndes. Og her fra er det simpelt. Det er blot at starte XTNDconnect softwaren fra sony ericssons.

Tak for alle kommentarerne...

Nu vil jeg nyde at jeg efter 5 dage har fået min bluetooth til at virke... SKAM jer software udviklere....