Avatar billede grise54fn Nybegynder
01. januar 2004 - 19:03 Der er 4 kommentarer

Spørgsmål omkring lcd skærm?

Hejsa lige et par spørgsmål...

Hvad skal man kigge efter, når man skal købe?

Skal man ha en dvi udgang på sit grafikkort?
Kan evt få en adapter?

Hvad med døde pixel, sker det stadig?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2004 - 19:09 #1
Ja, der er stadig døde pixels. Aftal, hvis du kan og vil, med forhandleren,
at du skal have en skærm uden døde pixels. Få det skriftligt. Det er bestemt
IKKE alle der vil give dig den garanti, men prøv. Det er så ærgerligt at
sidde med en skærm med 1-4 døde pixels.

Eller postordre/internetkøb, så har du altid returret, men skal typisk
betale portoen. Det er dog givet godt ud efter min mening.
Avatar billede grise54fn Nybegynder
01. januar 2004 - 19:11 #2
Skal man ha dvi udgang
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. januar 2004 - 19:32 #3
Der findes løse adaptere til den slags så det er ikke nødvendigt med DVI. Jeg har et par stykker i overskud. Du kan få den ene i julegave hvis du vil. Du kan jo melde når du har skærmen.
Avatar billede kasperinline Nybegynder
01. januar 2004 - 22:35 #4
Spørgsmål 1.
Det kommer an på hvad du skal bruge den til.
- Hvis du skal spille kan du kigge efter enten responsetid, eller endnu bedre sætte dig ind i hvilket panel der er på skærmen du køber. Sidstnævnte skal du læse dig til eks. på: http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339
og skærm-anmeldelser/oplysninger på: http://www.prad.de/guide/hersteller_start.html

to supergode sider, hvor der står rigtig meget.

Spørgsmål 2.
Du kan godt få en adapter, men signalet er stadig ikke så godt, som hvis du brugte DVI-DVI, dog kan jeg knapt ane forskellen på mine 17"'ere LCD'er SUB-D -> SUB-D og fra DVI -> DVI.

Spørgsmål 3.
Døde pixels sker stadig - har købt 3 LCD'ere, hvoraf kun en havde 1 død pixel - dog har jeg læst om folk, som påstår, at de kan gnides væk, men har ikke selv lyst til at prøve.

Køb evt. MAG, de har såvidt jeg er orienteret de bedste garantier på deres skærme.

Sidst men ikke mindst - kig her http://www.eksperten.dk/spm/437968

Dette oprettede jeg for 1 måned siden, da jeg skulle have nye skærme.

Købte 2 * LG 1710B med S-IPS paneler og de er supergode til all-round brug.

Mvh. Kasper