Avatar billede steen--madsen Juniormester
01. januar 2004 - 14:07 Der er 13 kommentarer

Hvor findes script til salgstilbudsnummer form

hvem kender til en funktion hvor der generes et unikt nummer og indlæses i form
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2004 - 19:48 #1
<ole>

Hvad mener du med unikt? Unikt i forhold til, hvad?
Skal det være i forhold til bestående numre i en database, skal du nok gøre det på serveren.

/mvh
</bole>
Avatar billede steen--madsen Juniormester
01. januar 2004 - 19:59 #2
Unikt er nok forkert brugt i den her sammenhæng-- det jeg mente var blot fortløb..kan være en Txt-- database-- mm.. har kikket lidt på om ikke en tæller kunne bruges-- men har ikke fundet noget hvor output kunne indsættes i form
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2004 - 20:28 #3
I princippet kan du jo gøre noget à la:

<html>
<head>
<script type="text/JavaScript">
function getUniq(len) {
    var chrs = "0123456789";
    var r, str = "";
    len = (len)? len : 8;
    for ( i=0; i<len; i++ ) {
        r = Math.round( Math.random()*(chrs.length-1) );
        str += chrs.charAt(r);
    }
    document.testForm.t.value = str;
}
</script>
</head>
<body>

<form name="testForm">
    <input type="text" name="t">
</form>

<button onclick="getUniq(10)">TEST</button>

</body>
</html>

Kalder du uden tal som argument 'getUniq()', laver den et tal på 8 ciffre. Jeg ved ikke, om det sådan noget, du tænker på.
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2004 - 20:29 #4
Du kan også skrive et par alfabeter (a-z) i variablen 'chrs' - så vil den resulterende streng indeholde en nogenlunde lige fordeling af bogstaver og tal.
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2004 - 20:31 #5
Damned ...! Ét alfabet og tre rækker tal fra 0-9 ... _så_ vil fordelingen blive nogenlunde lige (der udvælges så mellem 30 ciffre og 26 bogstaver)
Avatar billede steen--madsen Juniormester
01. januar 2004 - 23:13 #6
ok-- kan bruges -- men kunne det ikke være fortløbende- -1-2-3-4-5 osv..
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2004 - 23:54 #7
Så kan du nøjes med:

<html>
<head>
<script type="text/JavaScript">
var uniq = 1;
function getUniq(len) {
    document.testForm.t.value = uniq++;
}
</script>
</head>
<body>

<form name="testForm">
    <input type="text" name="t">
</form>

<button onclick="getUniq()">TEST</button>

</body>
</html>
Avatar billede steen--madsen Juniormester
02. januar 2004 - 00:26 #8
Ups fik måske ikke beskrevet den skulle huske sidste værdi-- det jeg mente med TXT eller database-- ellers er den sq tæt på med script-- er det omfattende ex. læse en txt-fil med en X-værdi(ex 1000) hente den værdi ind og dertil +1 for så gemme ny værdi i samme txt
Avatar billede olebole Juniormester
02. januar 2004 - 02:25 #9
Jamen, det var jo derfor, jeg skrev, du skal gøre det på serveren. Find ud af, hvilket serversprog, din udbyder understøtter - og opret så et spm. i den rette kategori.
/mvh
Avatar billede steen--madsen Juniormester
02. januar 2004 - 08:36 #10
ok vil du ha lidt pinde for indsats
Avatar billede olebole Juniormester
02. januar 2004 - 16:42 #11
Nej, pyt med det. Tag du dem bare tilbage - og brug dem på at oprette spm'et i PHP, ASP, JSP eller hvad din server understøtter  :)
/mvh
Avatar billede steen--madsen Juniormester
02. januar 2004 - 16:50 #12
ok kan jo ikke tvinge dig men synes nu du skal ha lidt for hjælp ved jeg fandt en model i andet sp. ved det skulle være serverside og det havde jeg ikk helt styr på forinden.
Avatar billede olebole Juniormester
02. januar 2004 - 17:00 #13
Betragt det som en forsinket julegave  :)
Bare svar selv - og accepter svaret, så beholder du pointene og spørgsmålet lukkes. Du får sikkert brug for dem et andet sted  ;o)
/mvh