Avatar billede olpe Nybegynder
31. december 2003 - 17:21 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Min startside ændres automatisk

Hej

Dette problem er lige opstået i dag.

Jeg har normalt www.msn.dk som startside.

Når jeg surfer til ny side og så klikker på "startside" knappen, så kommer jeg pludselig ikke mere tilbage til www.msn.dk.

Nu står der følgende som adresse: res://mshp.dll/index.html#22776

og så ryger jeg på denne side.

Jeg har så været inde i internet indstilling og ændre min startside til igen at være www.msn.dk. Men næste gang jeg klikker på "startside"  eller næste gang jeg starter min internet explorer, så er det igen ændret til:
res://mshp.dll/index.html#22776

Øhh hvad er det for noget - jeg har prøvet at slette alle filer og cookies, men det hjælper ikke.

Har I et bud på at løse dette?
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2003 - 17:22 #1
For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede olpe Nybegynder
31. december 2003 - 18:50 #2
Ok det er nok spyware. Jeg prøver at skrive her i morgen direkte til fromsej, da han engang hjalp mig.

Du kan godt få disse 60 point hvis du vil. Jeg ved dog ikke hvordan det foregår med at give dem.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. december 2003 - 18:57 #3
Det er du da velkommen til, men du kan også bare smide logfilen herind, så går Arlet eller jeg den igennem og hjælper dig.
Avatar billede olpe Nybegynder
31. december 2003 - 19:51 #4
Her er logfilen. Men vent nu endelig til i morgen. Godt nytår.  :-)

Husk hvis det er noget med jeg skal fjerne noget i "fejlsikret tilstand" som må det gerne beskrives, hvordan det lige er jeg kommer i "fejlsikret tilstand". Jeg har ikke ret meget tjek på det.

Jeg bruger Windows XP Home Edition og har ikke haft det ret lang tid.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:47:40, on 31-12-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\ymsgr_tray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Dokumenter\Internet download\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://mshp.dll/index.html#22776
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://mshp.dll/index.html#22776
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://mshp.dll/index.html#22776
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.symantec.com/techsupp/oem
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ycomp.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {2E9CAFF6-30C7-4208-8807-E79D4EC6F806} - C:\Program Files\Submit\submithook.dll
O2 - BHO: . - {587DBF2D-9145-4c9e-92C2-1F953DA73773} - C:\Documents and Settings\Ejer\Application Data\iefeatsl\iefeatsl.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {FD9BC004-8331-4457-B830-4759FF704C22} - C:\DOCUME~1\Ejer\APPLIC~1\iefeatsl\msiesh.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ycomp.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StorageGuard] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShowShifter TVTV EPG Daemon] "C:\Programmer\Home Media Networks Limited\ShowShifter\TVTVD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power Scan] C:\Programmer\Power Scan\powerscan.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\ypager.exe -quiet
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-117854822411} - mhtml:file://C:NO_SUCH_MHT.MHT!http://www.008k.com/partner/inst/f22776.exe
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00625BD00009} (Skjern Banks Netbank) - https://www.skjernbank.dk/sskjernibp2500ib100.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1F7BF331-59B6-403C-915F-2D4884EC427B}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2003 - 20:29 #5
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for disse filer jeg har skrevet nedeunder. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://mshp.dll/index.html#22776
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://mshp.dll/index.html#22776
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://mshp.dll/index.html#22776
O2 - BHO: (no name) - {2E9CAFF6-30C7-4208-8807-E79D4EC6F806} - C:\Program Files\Submit\submithook.dll
O2 - BHO: . - {587DBF2D-9145-4c9e-92C2-1F953DA73773} - C:\Documents and Settings\Ejer\Application Data\iefeatsl\iefeatsl.dll
O2 - BHO: (no name) - {FD9BC004-8331-4457-B830-4759FF704C22} - C:\DOCUME~1\Ejer\APPLIC~1\iefeatsl\msiesh.dll
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-117854822411} - mhtml:file://C:NO_SUCH_MHT.MHT!http://www.008k.com/partner/inst/f22776.exe
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. december 2003 - 20:33 #6
Genstart først i fejlsikret (tryk <F8> når du genstarter).
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.
C:\Program Files\Submit\submithook.dll
C:\DOCUME~1\Ejer\APPLIC~1\iefeatsl\msiesh.dll =>Mappen iefeatsl
C:NO_SUCH_MHT.MHT! Brug evt Start=>Søg NO_SUC*
Avatar billede olpe Nybegynder
01. januar 2004 - 09:19 #7
Nu kan jeg se at arlet skriver noget og fromsej skriver også noget. Skal jeg først lige gøre det som arlet skriver og så sende en ny log fil ind ?
Avatar billede arlet Juniormester
01. januar 2004 - 10:45 #8
Ja, du fixer først i hijackthis, det jeg har skrevet, så genstarter du i fejlsikret og sletter det Fromsej skriver
Avatar billede fromsej Praktikant
01. januar 2004 - 11:02 #9
Undskyld, det fik jeg ikke formuleret helt rigtigt.*S*
Først Arlet´s linier væk med Hijackthis, så genstarte i fejlsikret og slette det jeg har skrevet, så almindelig genstart og ny log.
Avatar billede olpe Nybegynder
01. januar 2004 - 11:44 #10
Hej, jeg har nu slået systemgendannelse fra og fået fix cheked dem som arlet skrev.

Så genstartede jeg og prøvet at gå i fejlsikret tilstand.

Jeg syntes så kun jeg kan finde 1 af de 3 som fromsej har nævnt. Jeg kan finde ind til den mappen der hedder "iefeatsl" - Skal jeg slette den i fejlsikret tilstand ?

Jeg har prøvet under Start og så Søg og søgt efter f.eks submithook.dll og prøvet at søge efter NO_SUC*  men den finder ikke disse.

Hvad syntes at være det næste jeg skal gøre.?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. januar 2004 - 11:47 #11
Godt, så sletter du bare mappen Iefeatsl, genstarter og en ny log.
Avatar billede olpe Nybegynder
01. januar 2004 - 11:57 #12
Mappen iefeatsl er slettet i fejlsikret genstand. Så har jeg genstartet og kørt Hijackthis og her er den nye log fil:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 11:55:26, on 01-01-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\ymsgr_tray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Dokumenter\Internet download\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.symantec.com/techsupp/oem
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ycomp.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ycomp.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StorageGuard] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShowShifter TVTV EPG Daemon] "C:\Programmer\Home Media Networks Limited\ShowShifter\TVTVD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power Scan] C:\Programmer\Power Scan\powerscan.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\ypager.exe -quiet
O9 - Extra button: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00625BD00009} (Skjern Banks Netbank) - https://www.skjernbank.dk/sskjernibp2500ib100.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1F7BF331-59B6-403C-915F-2D4884EC427B}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
Avatar billede arlet Juniormester
01. januar 2004 - 12:09 #13
Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, Du kan følge med hvornår programmet sidst er opdateret nederst på www.spywarefri.dk.

Det er meget vigtigt at du også holder dit windows og IE opdateret.

du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede arlet Juniormester
01. januar 2004 - 12:11 #14
Fromsej -> Tak for hjælpen http://www.eksperten.dk/spm/445721
Avatar billede olpe Nybegynder
01. januar 2004 - 12:13 #15
Ok jeg aktiver mit systemgendannelse igen, men jeg skal ikke også lige ændre det tilbage, hvor jeg i fejlsikret tilstand fjernede flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og fjernede flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" og så også fjerne den pris igen.

Og skal det så igen gøres i fejlsikret tilstand ?

Og hvordan er det så jeg får afgivet point for denne dejlige hjælp ?
Avatar billede arlet Juniormester
01. januar 2004 - 12:17 #16
>>Ok jeg aktiver mit systemgendannelse igen, men jeg skal ikke også lige ændre det tilbage, hvor jeg i fejlsikret tilstand fjernede flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og fjernede flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" og så også fjerne den pris igen.<<

Jo, du skal ændre det tilbage

>>Og skal det så igen gøres i fejlsikret tilstand ?<<

Nej, det er ikke nødvendigt

>>Og hvordan er det så jeg får afgivet point for denne dejlige hjælp ?<<

Jeg har fået point og jeg deler dem med Fromsej*S*
Avatar billede olpe Nybegynder
01. januar 2004 - 12:27 #17
Nå i orden - det med point fatter jeg ikke, sikkert fordi jeg ikke har brugt eksperten ret meget.

Men tusind tak for hjælpen, det er bare kanon fedt med sådan en side, og jeg er ufattelig taknemlig for at nogen "gider" hjælpe med problemerne.

Og jeg vil gå ind og kigge på de programmer du beskriver, og samtidig vil jeg lige kigge på det med at få lukket Dcom.

Tusind tak til arlet og fromsej.

Godt Nytår.
Avatar billede arlet Juniormester
01. januar 2004 - 12:27 #18
Velbekommen
Avatar billede fromsej Praktikant
01. januar 2004 - 12:30 #19
Velbekomme.*S*
Du kan læse mere om brugen af Eksperten i vores uofficielle FAQ, som vi er en del af Ekspertens faste brugere der har lavet i fællesskab.
http://expfaq.1go.dk/ - Eksperten: Sådan gør jeg.
Avatar billede olpe Nybegynder
02. januar 2004 - 16:48 #20
Spywareguard som I anbefaler kan jeg faktisk ikke finde et link til for at downloade. Syntes ikke linket virker.

Kan I finde sted at downloade det ?
Avatar billede arlet Juniormester
02. januar 2004 - 16:50 #21
Avatar billede olpe Nybegynder
02. januar 2004 - 17:34 #22
Tak for dette link.

Så fik jeg nemlig installeret SpywareBlaster, SpywareGuard og Empty Temp Folders, så nu er jeg nok beskyttet mod lidt forskelligt snavs.
Avatar billede arlet Juniormester
02. januar 2004 - 17:36 #23
Du har glemt næsten den vigtigste, det er ikke et program, men den lægger over 5000 skadelige sider ind i klassificeret websider, så der ikke sker noget, hvis du ryger ind på en af de sider http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad
Avatar billede olpe Nybegynder
02. januar 2004 - 18:36 #24
Tak så fik jeg den med og så skulle alt forhåbentligt være godt.

God weekend.
Avatar billede arlet Juniormester
02. januar 2004 - 18:38 #25
Velbekommen og ILM
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
11. februar 2004 - 20:02 #26
Jeg har samme fejl.. Faktisk er det hamrende irreterende!

Jeg har hentet de to programmer, og SpyBot finder ikke nogle. Men HiJackThis har fundet dem. Jeg kan selv fjerne dem, men ved ikke om der er andre som skal fjernes.
I får lige log filen her:
Logfile of HijackThis v1.95.0
Scan saved at 19:51:12, on 11-02-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
F:\MP3\Programmer\Winamp\winamp.exe
F:\MP3\Programmer\DC++\DCPlusPlus.exe
F:\DC Downloads\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar=http://%69%70%6E%6F%61%61%2E%74%2E%6D%75%78%61%2E%63%63/%73%2E%70%68%70?%61%69%64=33
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page=http://%69%70%6E%6F%61%61%2E%74%2E%6D%75%78%61%2E%63%63/%73%2E%70%68%70?%61%69%64=33
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://%69%70%6E%6F%61%61%2E%74%2E%6D%75%78%61%2E%63%63/%68%2E%70%68%70?%61%69%64=33
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant=http://%69%70%6E%6F%61%61%2E%74%2E%6D%75%78%61%2E%63%63/%73%2E%70%68%70?%61%69%64=33
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://%69%70%6E%6F%61%61%2E%74%2E%6D%75%78%61%2E%63%63/%68%2E%70%68%70?%61%69%64=33
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar=http://%69%70%6E%6F%61%61%2E%74%2E%6D%75%78%61%2E%63%63/%73%2E%70%68%70?%61%69%64=33
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page=http://%69%70%6E%6F%61%61%2E%74%2E%6D%75%78%61%2E%63%63/%73%2E%70%68%70?%61%69%64=33
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant=http://%69%70%6E%6F%61%61%2E%74%2E%6D%75%78%61%2E%63%63/%73%2E%70%68%70?%61%69%64=33
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=C:\WINDOWS\System32\blank.htm
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ICQ Lite] C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe -minimize
O4 - HKLM\..\Run: [sys] regedit -s sys.reg
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Explorer] LSAS.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Håber virkelig i kan hjælpe.. Ved faktisk ikke engang om dette skal ind i et nyt topic.
Daniel
Avatar billede arlet Juniormester
11. februar 2004 - 20:04 #27
Jo, det skulle den faktisk, men vi tager den her.

Du skal lige hente en ny version af hijackthis. hent den her: http://www.arlet.dk/kunhjt.htm
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
11. februar 2004 - 22:48 #28
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:47:17, on 11-02-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
F:\MP3\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
G:\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ipnoaa.t.muxa.cc/h.php?aid=33 (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ipnoaa.t.muxa.cc/h.php?aid=33 (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = http://ipnoaa.t.muxa.cc/h.php?aid=33 (obfuscated)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ICQ Lite] C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe -minimize
O4 - HKLM\..\Run: [sys] regedit -s sys.reg
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Explorer] LSAS.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ Lite] C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe -trayboot
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Således.. :D
Håber du kan hjælpe.. Gider ikke lave en nyinstallation af Windows igen..
Avatar billede arlet Juniormester
12. februar 2004 - 08:58 #29
Den skal vi nok få ren*S*(uden nyinstallation)

tjekker den lige
Avatar billede arlet Juniormester
12. februar 2004 - 09:11 #30
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for disse filer jeg har skrevet nedeunder. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ipnoaa.t.muxa.cc/h.php?aid=33 (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ipnoaa.t.muxa.cc/h.php?aid=33 (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://ipnoaa.t.muxa.cc/s.php?aid=33 (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = http://ipnoaa.t.muxa.cc/h.php?aid=33 (obfuscated)

O4 - HKLM\..\Run: [sys] regedit -s sys.reg
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Explorer] LSAS.exe

Derefter Genstarter du i fejlsikret tilstand(Fejlsikret tilstand kommer du i ved at trykke på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows.) Find følgende fil i Stifinder og slet den:

C:\WINDOWS\System32\lsas.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
12. februar 2004 - 09:45 #31
Så er den nye log her. Og det har sq funket! Startsiden er Blank. :D

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 09:44:04, on 12-02-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
G:\hijackthis\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ICQ Lite] C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe -minimize
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ Lite] C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe -trayboot
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Det går jo lige til et straight A...
Avatar billede arlet Juniormester
12. februar 2004 - 09:47 #32
Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm

så skal du ind og hente sp1 til windows, samt alle opdateringerne. hent det hele her: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
13. februar 2004 - 10:44 #33
Det funker sq..
Det var da nemt nok...

Men jeg skal nok ikke installere SP1. De 2 gange jeg har gjort det, går det helt galt. Så opfører den sig først underligt. Så jeg nøjes bare med at sikkerhedsopdatere.

Tusind Tak for hjælpen.
D
Avatar billede arlet Juniormester
13. februar 2004 - 10:47 #34
Velbekommen