Avatar billede p_b Nybegynder
31. december 2003 - 14:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

adsl og xp pro

mon der er nogen der kan hjælpe ed dette..
jeg har 3 putere på nettet via en switch.
1 kører me. 1 kører 98 og en kører xp-pro.
det har fungeret fint indtil videre. Men idag tændte jeg maskinen med xp og de 2 andre var slukkede . og nu er der ikke nogn forbindelse til netet. Tog alt fra og kørrte den alene uden switch og den virker stadig ikke . jeg aner så at sige ikke en skid om xp Hvad kan dette skyldes.?
virkede fint igår men ikke idag o nej . jeg har ikke pillet ved noget .
skal i bruge nogen info så spørg (jeg ved jo ikke helt hvad i skal vide--- det haster et meget.
Avatar billede bredker Nybegynder
31. december 2003 - 14:44 #1
prøv lige om der er en af de andre der kan komme på nettet , så vi ved om det er din pc eller et andet sted vi skal kikke efter fejlen
Avatar billede p_b Nybegynder
31. december 2003 - 15:04 #2
de kan godt komme på nettet.. me fungerer fint
Avatar billede bredker Nybegynder
31. december 2003 - 15:14 #3
reparer forbindelse

doppelklik på lab forbindelse ->understrøttrelse ->tryk på reparer
Avatar billede p_b Nybegynder
31. december 2003 - 15:18 #4
jeg har prøvet reparer-- og systemgendannelse.. bruger ingen firewall i xp og heller zonealarm eller lign.det virker dog stadig ikke..det kan ikke være internetforbindelsen da jeg jo er på nettet på en anden maskine
Avatar billede kenp Novice
31. december 2003 - 15:20 #5
så prøv dette

start ->kør ->cmd ->ipconfig /release også bagefter ipconfig /renew
Avatar billede p_b Nybegynder
31. december 2003 - 15:30 #6
ved release skriver den flg:
ip-add 169,254,171,62
undernetmaske 255.255.0.0
men ved renew skriver den :
der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen LAN-forbindelse 5(det hedder den jo). :der kan ikke oprettes forbindelse til dhcp-serveren. anmdningen fik time-out
Avatar billede p_b Nybegynder
31. december 2003 - 16:08 #7
og så er jeg på herrens mark..
Avatar billede kenp Novice
31. december 2003 - 16:53 #8
dit netkort kan være fejl på det! prøv at fjerne det fra enhedsorinterigen også genstart comptueren.
Avatar billede kenp Novice
31. december 2003 - 16:54 #9
Du kan goså prøve det som hjalp her! http://www.eksperten.dk/spm/445668
Avatar billede p_b Nybegynder
01. januar 2004 - 18:24 #10
ok... det her lyder sq nok lidt underligt, men idag da jeg tændte maskinen igen .. tjaaa. så virkede det sq igen ...og jeg har ikke rørt ved det.!!!..
Er det noget man blot må leve med i xp.?
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2004 - 18:30 #11
ikke blot med XP generelt med Windows ;) så må du jo lukke igen.
Avatar billede p_b Nybegynder
01. januar 2004 - 19:03 #12
oki..... Mr. Gates svarer nok ikke på spørgsmål her, så der er nok ikke store chancer for svar :-)

Lukker det nu ..
Takker for hjælpen
Godt nytår