Avatar billede weblockdk Nybegynder
31. december 2003 - 13:12 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

boot fra floppy - hvor er mine HDD's?

Jeg skal have flashet min bios og har alt klar.. men når jeg booter fra floppy har jeg ikke adgang til mine partitioner.

Jeg har prøvet alt - både at boote fra floppy, cd samt smartcard, alle med samme resultat..

det er lidt træls så jeg håber der sidder et klogt hoved der kan hjælpe mig.

lidt info:

SS: WinXP Home sp1
hdd: 1 120 GB (C:, D: & E:)
hdd: 2  80 GB (H: & I:)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
31. december 2003 - 13:14 #1
Hvis dine harddiske er NTFS og du booter med en Win98/Me diskette så kan du ikke se dine harddisk da 9x/Me ikke under støtter NTFS
Avatar billede chalde Seniormester
31. december 2003 - 13:15 #2
Dine partitioner er ntfs, kig her:
http://www.riversen.dk/?id=tips#ntfs
Avatar billede dreadlock Nybegynder
31. december 2003 - 13:15 #3
hvad skal du bruge dine partitioner til når du skal flashe din bios.
Du skal da bare have din BIN fil og flash filen på din startdiskette.
Avatar billede chalde Seniormester
31. december 2003 - 13:15 #4
Men du kan også bare smide alt det du skal bruge til at flashe over på en diskette og køre det der fra.
Avatar billede dreadlock Nybegynder
31. december 2003 - 13:17 #5
Ikke noget med også. Han Skal have dem på en diskette når hans Partitioner er NTFS
Avatar billede steen--madsen Juniormester
31. december 2003 - 13:19 #6
du bliver nok nød til at tage hhd2 ud og erstatte med en gammel-- læg C over på den-- skift den så til master og flash din bios-- skift aå tilbage igen --
Avatar billede chalde Seniormester
31. december 2003 - 13:20 #7
steen--madsen -> Behøver han ikke. En bootdisk med flashtool+ny bios er nok.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. december 2003 - 13:22 #8
Hvis det er en win98 bootdiskette, slet alt på den undtaget IO.sys, MSdos.sys og command.com.
Læg Flashprogram og BIOSfil på disketten, boot og du er kørende.
Avatar billede chalde Seniormester
31. december 2003 - 13:22 #9
dreadlock -> Mener du kan kopiere filerne over til f.eks diskette i Active@ NTFS Reader.
Avatar billede dreadlock Nybegynder
31. december 2003 - 13:29 #10
Du kopierer dem på normal vis ved hjælp af stifinder eller hvad du nu kopierer filer med
Avatar billede dreadlock Nybegynder
31. december 2003 - 13:30 #11
Det kræver selvfølgelig at du kan starte din comp
Avatar billede dreadlock Nybegynder
31. december 2003 - 13:33 #12
Hvis det er første gang du prøver at flashe din bios. Så læs nu på hjemmesiden du har downloaded fra hvordan man gør, jeg taler her af egne erfaringer, det er nemlig skide surt at sidde tilbage med et nyt bundkort og bios er stået af.
Avatar billede weblockdk Nybegynder
31. december 2003 - 13:47 #13
takker for hjælpen - brugte floppy metoden, men lærte nyt af alle svarene - takker....