Avatar billede clo Nybegynder
30. december 2003 - 18:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Password på en standard mappe. er det muligt?

Hej...

Jeg har en mappe som jeg gerne vil gøre privat da den ska indeholde dokumenter som andre brugere af min computer ikke skal se!!

Er det muligt at sætte et password på mappen så det kun er mig der kan åbne den? og evt. hvordan? skal jeg bruge et specielt program til dette eller kan det gøre direkte i Windows!!

Jeg har Windows XP Pro.!!

MVH clo
Avatar billede jokual.dk Nybegynder
30. december 2003 - 18:20 #1
Opret flere brugerkontoer og brug NTFS rettighederne til at fjerne de andre bruger
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2003 - 19:03 #2
Du kan også sætte kode manuelt på en mappe men først skal mappen zippes og dette gøres med windows xp eget zip program h-klik og send til.
Og når dette er gjort klikkes (dobbelt klik) på mappen og man går så op i filer øverst til venstre
og her kan du tilføje en kode på netop denne mappe og husk nu at skrive det ned (password)
Dette tip gælder kun på drev der er i fil system ntfs.
Men ellers kan du hente dette program http://www.winability.com/fglite/
Avatar billede trikz4h Nybegynder
30. december 2003 - 22:38 #3
Tak skat i have :)