Avatar billede viggohalling Nybegynder
30. december 2003 - 16:53 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

videokamera-videoredigeringskort

Jeg har nogle video8-bånd - analoge, som er taget med et Sony video8-kamera. Jeg ville gerne digitalisere disse. Et ikke alt for dyrt kort kunne være løsningen. Et digitalt kamera, der kunne afspille de gamle film digitalt, og dermed overføre dem til computeren,var en anden mulighed.
Er der nogen derude, der har en rigtig god løsning på mit problem. Har en ganske god computer.
Viggo Halling
Avatar billede norbert Nybegynder
30. december 2003 - 17:05 #1
Her er en box, som både har analog og digital indgang.
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1173&Langue_ID=2

Den kan købes her:
http://www.videoredigering.dk/Produkter/Studio_syst_/MovieBox_DV/moviebox_dv.html
Om det så er noget, er en anden sag. Hvis du kender nogen, som kan køre det over for dig, er det selvfølgelig den billigste løsning. Der skal du så have en firewireindgang.
Norbert.
Avatar billede viggohalling Nybegynder
30. december 2003 - 17:31 #2
Ja det var jo en af de lidt dyrere løsninger. Den er sikkert optimal. Andre gode og meget billigere løsninger?
Avatar billede norbert Nybegynder
30. december 2003 - 17:54 #3
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=14773
Der er en her. Det ser ud som om, der kun er analog indgang, men det er jo også det, du har brug for.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2003 - 22:20 #4
Jeg ville købe et capture kort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554587899
Efter min mening, det hvor man får mest for pengene....
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2003 - 22:21 #5
Avatar billede norbert Nybegynder
30. december 2003 - 22:42 #6
OK.. den vej havde jeg ikke lige tænkt... Hvordan er billedkvaliteten? Er opløsningen god nok?
Norbert.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2003 - 08:11 #7
Det fungere faktisk på sammme måde, som det produkt du har linket til.
Og ja, billedkvaliteten er så god, som den kan blive med et analogt signal.
Så vidt jeg husker kan det capture helt op til 720 x 576, hvilke må siges at ret godt.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. december 2003 - 09:54 #8
Det må jo så være den billigste løsning - og så får du tv-tuner og radio med i købet :-)
Godt nytår <:-)
Norbert
Avatar billede viggohalling Nybegynder
31. december 2003 - 10:00 #9
Tak for de gode og råd. I lige måde
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2003 - 10:30 #10
Godt nytår til Jer også.. :o) og pas nu på fingerne....
Avatar billede norbert Nybegynder
31. december 2003 - 10:32 #11
I lige måde, phatlasse ... husk nu at lægge et svar :-)
Norbert.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2003 - 10:34 #12
Svar - og lad os dele Nobert.... :o)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. december 2003 - 10:37 #13
Hvis du synes ... men dit svar er jo det mest korrekte - et eller andet sted - godt og biligt :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2003 - 11:16 #14
ja men dit svar var jo heller ikke forkert...
Avatar billede norbert Nybegynder
31. december 2003 - 11:19 #15
næh - men det skal vi nu ikke slås om  *gggg*
Lad os nu se, hvad der videre sker :-)
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 13:45 #16
Takker for point - og godt nytår til jer begge
Norbert ;-)