Avatar billede mchammer1000 Nybegynder
30. december 2003 - 15:43 Der er 11 kommentarer

Tilføjelse af ekstra harddisk, har i forvejen en.

Hej Alle....

Jeg har for nyligt anskaffet mig en bedere harddisk end den jeg har i forvejen....
Men problemet er at hver gang jeg slutter den til, og går ind i bios'en ved opstart, og vælger auto-detect kan den ik finde den....
Jeg har prøvet forskellige ting såsom at sætte Jumperen til slave hvis jeg dog har gjort det rigtigt....
Hvad kan jeg gøre??

Hilsen Mikkel
Avatar billede kontrol Nybegynder
30. december 2003 - 15:54 #1
Du skal være sikker på at dit gamle drev ikke også står til slave.

Det er lige meget om den en er slave og den anden er master og omvendt.
Prøv lige en gang og se om ikke de står til det samme.
30. december 2003 - 16:02 #2
Skal kun sættes til Slave såfremt der også er en Master på det samme kabel.

Hvor stor er den nye disk?
Understøtter din BIOS så stor en disk?
Avatar billede mchammer1000 Nybegynder
30. december 2003 - 18:39 #3
Så vidt jeg ved så står den gamle til master, men er ik helt sikker, hvordan er det jeg tjekker det helt præcis?...
Må de ik stå til det samme....
Hilsen Mikkel
Avatar billede kontrol Nybegynder
30. december 2003 - 18:52 #4
Nej dem på samme kabel må ikke være ens. Der er en god forklaring her:
http://www.eksperten.dk/spm/445318
30. december 2003 - 18:55 #5
Du kan se det på "rulleteksterne" når du starter computeren.
30. december 2003 - 19:19 #6
Ellers kan du pille harddisken ud, og se hvordan jumpere er stillet.
Avatar billede mchammer1000 Nybegynder
30. december 2003 - 22:08 #7
Den nye er på 120Gb og den gamle på 40Gb...
Jeg ved ik om den uderstøtter så stort, men det burde den da gøre...
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
31. december 2003 - 14:39 #8
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
31. december 2003 - 14:40 #9
efter snak over ICQ ;)

Harddisken er en SEAGATE Barracuda 7200.7 120gb -> derfor min "mer viden" ;)
Avatar billede mchammer1000 Nybegynder
31. december 2003 - 15:04 #10
Hey..
Den vil stadig ik, Den kan finde den i bios...
Men i Diskhåndtering, kan den sku ik finde den...
I EnhedsHåndtering ligger det nye drev under kategorien, andre enheder....
Hvis jeg derefter klikker på står der "Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28)"
Men hvis jeg så søger efter drivere til den på computeren, finder den ik noget.....
Please hjælp ;)
Avatar billede anniemalmgren Nybegynder
06. januar 2004 - 23:23 #11
Andet sted kommenterede jeg et lignende spørgsmål, måske kan du bruge det:'

Er den nye harddisk klargjort? Det vil sige partitioneret og eller formateret, så den er klar til brug?

Under klargøringen af den nye harddisk (HD) kan du tage den gamle HD fra (sikrest), boote med en startdiskette og vælge a:\fdisk og se, hvilke oplysninger der er om den nye HD (yderligere oplysninger herom kan gives hvis ønsket).

Er HD klargjort og i orden kan du derefter sætte den gamle HD på.

Formoder den skal være primær - som følger:

Gl. HD jumpes som MA
Ny HD jumpes som SL - hvis de sidder på samme kabel, skal den gamle HD først på kablet og den nye som nr. 2 og kables til IDE1 på bundkortet.

Det afhænger ligeledes af hvilken BIOS du har på din PC. Nogle autodetecter selv nye HD - andre skal hjælpes lidt på vej. (Yderligere hjælp hertil kan gives).

Lad mig høre fra dig, om du vil hjælpes videre.

Venlig hilsen
Annie