Avatar billede astengaard Nybegynder
19. januar 2001 - 09:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere JBuilder Docs mm.

Jeg har et irriterende problem:

Jeg har prøvet at installere JBuilder 3.5.

Installationen af Foundation gik fint, men når jeg prøver at installere docs og samples, så får jeg en fejl. Den kører installAnywhere fint, men så kommer der en fejl: Can\'t launch executable.
Så tænkte jeg at der måske var en fejl i den downloadede fil, men nu har jeg prøvet 3 forskellige udgaver (alle ver. 3.5), og ved alle tre er problemet det samme. Foundation installeres uden problemer, men alt andet fejler.

Jeg har prøvet at installere under Win2000 og Win ME, med samme resultat.

Jeg har en PIII 700 med 256MB RAM

Jeg håber der er en, der kan fortælle mig hvad der er galt!

/Allan
Avatar billede disky Nybegynder
19. januar 2001 - 09:26 #1
jeg ved ikke hvad der er galt, men prøv evt.

FORTE fra www.javasoft.com hvis du kan bruge noget andet, den er IMHO langt bedre end jbuilder
Og helt gratis
Avatar billede astengaard Nybegynder
19. januar 2001 - 09:33 #2
Det kan være jeg skal kigge på det senere, men i 1. omgang vil jeg gerne have JBuilder til at virke
Avatar billede disky Nybegynder
19. januar 2001 - 09:45 #3
så kan jeg ikke hjælpe desværre.
Avatar billede davsclaus Nybegynder
19. januar 2001 - 20:54 #4
Borland har udgive JBuilder 4.0 foundation. Har du prøvet denne?
Avatar billede astengaard Nybegynder
19. januar 2001 - 22:34 #5
Jeg har ikke en hurtig forbindelse, så jeg er ikke interesseret i at skulle downloade 40-50 MB.
Nu har jeg lånt ver. 3.5 på CD, så vil jeg gerne have den til at virke!
Avatar billede mpultz Nybegynder
29. januar 2001 - 16:34 #6
Siger du at du kun har prøvet installation under Win2000 og WinMe. Hvad med NT som borland selv anbefaler med ver. 3.5? 100% Java er JBuilder jo ikke (når vi snakker om installationsproceduren), så det kan måske godt give nogle problemer at du benytter en anden variant af Windows.
Avatar billede flinkemike Nybegynder
13. februar 2001 - 15:08 #7
er det ikke fordi det er en cracket version og de har rippet hjælp og exambles fra den?
ellers kan jeg kun sige at jeg sidder og arbejder med jbuilder 3.5 hver dag, og det er noget af det mest ustabile lort der længe er sendt på markedet.
brug noget andet
Avatar billede astengaard Nybegynder
14. februar 2001 - 12:21 #8
Den version jeg arbejder med er downloadet fra nettet. Og jo, mpultz, jeg prøvede installere den på min anden maskine under Windows NT4.0, og der kørte installationen fint. Derefter har jeg kopieret jar-filerne over på den første maskine, så nu virker det hele fint.
Siden da er jeg så begyndt at bruge VisualAge