Avatar billede ravnsborg Nybegynder
19. januar 2001 - 09:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konvertere avi-film fra 3D studio

Hvad gør jeg for at konvertere avi film fra 3D studio til et mere moderne format (f.eks div-x) Problemet er at jeg skal helst have animationerne til at køre fra et alm. CD-rom drev og hvis opløsningen bliver større end 800x600 så hakker filmene alt for meget. Kvaliteten skal naturligvis bevares :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 09:09 #1
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 09:11 #2
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 09:18 #3
Hvis det ikke er din egen com de skal køre fra skal du inkludere de nye codecs på cd´en...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 09:22 #4
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 09:22 #5
Det lader til at VirtualDub er et rigtigt godt bud på det bedste program...

http://virtualdub.sourceforge.net/

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 09:25 #6
Der findes nogle DIvX til CD programmer her...

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/encoding.html
Avatar billede steffen Nybegynder
19. januar 2001 - 09:30 #7
Få fat i enten:

Adobe Premiere (Er lige kommet ud i version 6) eller:
Ulead Video Studio

Begge programmer er meget brugervenlige, og er et godt bud på en løsning.

Men højere end 800x600 skal du ikke regne med at komme - den bedste afvikling fås nok med Div-X som jo er 640x480 - højere opløsning kræver AVI - og så skal der en god stor computer til, som du selv er inde på :-)

Men noget andet er, at 640x480 burde være rigeligt til en video. Så må du gemme de enkelte billeder i 2048x1536 eller hvad du foretrække i BMP eller et andet råt format ved siden af = uden kvalitetstab.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 09:31 #8
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
19. januar 2001 - 14:55 #9
Hehe, Jepper jeg har læst Toms artikler om Div-x for noget tid siden... Først var Intel pisse godt. Så optimerede de til AMD, og så var det 70% bedre(fordi de fik nogel \"bidrag\".... og så kunne Intel også lige optimere lidt .... hehe lidt omtale på Toms give fede penge til opdateringer!
Anyway tak for de links, jeg tror har har bestemt mig.... Det skal jo helst være gratis! :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 14:59 #10
Det er sgu mig der takker ... Jeg har sgu aldrig fået så mange point før... Anyway vil jeg nok sige at 1500 er i overkanten af hvad pointsystemet på eksperten kan klare... :-)

Jeg kastede mig bare ud i det uden aldrig selv at have prøvet at konvertere til divX. Søgemaskinerne klarede resten.

/Nikolaj
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
19. januar 2001 - 15:03 #11
Jepper, jeg er gavmild når det kommer til uddeling af fiktive point :)