Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 22:55 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

bruge høretelefoner istedet for højtalere midlertidigt - nemt

hej ... jeg ska bare lige ha en midlertidig løsning ...
min pc er lige blevet formatéret så mine højtalere virker ik ... med drivere og alt det der er jo slettet såøh ...
men jeg kan da godt bare bruge høretelefoner ik?
men når jeg tilslutter dem i højtaler stikket ( eller lyd-stikket) så virker de ikke ... kan nogen hjælpe? :)
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 22:58 #1
Højtalere eller lyttebøffer.... Det er lige fedt.
Hvis du ikke har installerede nogle drivere der fortæller computeren hvordan den skal behandle og sende lyd od til lydkortet tja... Så er der altså ingen lyd.
Sorry, men du bliver nød til at installere nogle drivere før det virker:-)

//Beach
Avatar billede espersen Novice
29. december 2003 - 22:58 #2
jamen, hvis ikke drivere er installeret til lydkortet og du derved ikke kan få lyd til dine højtalere - så kan du heller ikke høre noget gennem høretelefoner, da disse jo er minihøjtalere !
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:00 #3
ja d r jo rigtigt nok ... men ved i så hvor man kan finde drivere til nogen JBL Pro højtalere?
Avatar billede jber Nybegynder
29. december 2003 - 23:01 #4
Det er nok fordi din driver til lydkortet ikke virker

Løsningen er at finde en driver der virker.
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:02 #5
Det er ikke driver til dine højtalere du skal bruge, men drivere til dit lydkort!

//Beach
Avatar billede viciodk Praktikant
29. december 2003 - 23:02 #6
Du skal ikke have drivere til højttalerne. Det er lydkortet og kun lydkortet der kræver drivere til hvis du vil have lyd ud af computeren.
Avatar billede jber Nybegynder
29. december 2003 - 23:03 #7
Det er en driver til det lydkort du nu har du skal bruge.
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:04 #8
Hvis lydkortet er indbygget på dit motherboard ligger driverene på den cd du fik med computeren. Er det et lydkort til PCI bussen skal vi bruge navnet på lydkortet.

//Beach
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:05 #9
beack får pointsne ... han svarede først ... og d r jo rigtigt ...
men er der nogen der ved HVOR man finder drivere til JBL Pro højtalere?
Avatar billede jber Nybegynder
29. december 2003 - 23:05 #10
Du behøver da ikke driver til dine højtalere
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:07 #11
gør jeg ikke det? sp sig mig lige hvodan man ellers får dem til at virke :D ... gør man ike d til NOGEN højtalere? ... :)
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:07 #12
tastefejl, og tastefejl ...
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. december 2003 - 23:09 #13
truman> LÆS DOG INDLÆGGENE!!!

Det er tydeligt beskrevet at du IKKE bruger drivere til højttalere, men til dit lydkort.
Avatar billede viciodk Praktikant
29. december 2003 - 23:09 #14
Nej, det KUN lydkortet der kræver en driver.
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:10 #15
ja,ja ... men nu har beach fået point's'ne ...
Avatar billede espersen Novice
29. december 2003 - 23:11 #16
og du mangler stadig lyd ;-)
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:13 #17
ja ...
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:13 #18
:-))))
En højtaler modtager jo bare et audiosignal. Om det kommer fra et musikanlæg, en portabel cd, minidisk, walkmann eller et lydkort er jo... Ligemeget *S*
Så du bruger aldrig drivere til højtalere, man skal altid bruge det til lydgiveren som jo her er et lydkort.

Det som du måske går fejl af er, at JBL muligvis har medleveret nogle presets (lydindstilninger) til nogle forsk. afspillere for at optimere lyden til det du nu skal bruge dem til. Men det vil jeg anbefale at du ALDRIG bruger da du selv skal gå ind i afspilleren du bruger og jurstere lyden sådan som du nu mener det skal lyde. Lyd og jo som sagt smag og behag.

Takker for point, godt nytår og god fornøjelse med musikken.

//Beach
Avatar billede espersen Novice
29. december 2003 - 23:16 #19
hvis du kunne fortælle hvilket lydkort du har - kunne vi hjælpe med at give dig lyd - ikke Beach ?.
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:18 #20
viciodk, jpvj--->
Må jo næsten sige i lige måde.... Læs indlægene.
Har i mit aller-første indlæg skrevet at lydkort kræver drivere før det virker.
"installerede nogle drivere der fortæller computeren hvordan den skal behandle og sende lyd od til lydkortet"

Men godt nytår til jer også:-)

truman--->
Hvis du stadig har problemer så må du lige skrive hvilket lydkort du har!

//Beach
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:18 #21
det ved jeg desværre ikke ... men ved i hvordan man finder ud af det?
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:20 #22
Espersen--->
skrevet 23.04.28:
"Hvis lydkortet er indbygget på dit motherboard ligger driverene på den cd du fik med computeren. Er det et lydkort til PCI bussen skal vi bruge navnet på lydkortet."

//Beach
Avatar billede espersen Novice
29. december 2003 - 23:22 #23
Programmet Aida32 !
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:23 #24
det har jeg ikke mere ...
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:23 #25
Det er med garanti et OnBoard lydkort du har i, hvis du ikke ved hvad det er.
Find den CD frem du fik sammen med computeren. Det er den med drivere til bla. motherboardet mm.
Her finder du info om hvilket lydkort der er monteret på MB, og sikkert også driverne.
Send et indlæg med det du finder, så finder jeg de nyeste drivere til dig.

Kan du ikke finde det, kan du måske beskrive hvilken computer du har, hvilket motherboard du har eller........

//Beach
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:24 #26
ej d gør ik noget ... får én til at lave det engang ...
Avatar billede espersen Novice
29. december 2003 - 23:27 #27
Mener at du kan finde Aida32 hos www.tweak.dk . installer det og find ud af det - ellers har Beach tjent hans point for nemt  ;o)
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:31 #28
espersen--->
Hvis du har så ondt i rø*** over mine point, kan jeg da "hjælpe" dig med et link til dit program med forklaring på hvad det er, download mm. her:
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=958

//Beach
Avatar billede espersen Novice
29. december 2003 - 23:33 #29
har ikke ondt nogen steder; ellers tak for din omsorg ;-)
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:33 #30
espersen--->
Og nej, det var ikke en opfordring til en krig. Det hjælper ikke truman, dig eller nogle andre! Så starter du på noget så smutter jeg da bare igen:-)

//Beach
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:39 #31
okay jeg har ombestemt mig hehe ...
nu downloader jeg det der Aida ...
og vil du så hjælpe mig når ejg har fundet ud af det?
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:41 #32
Self. vil jeg da det:-)

//Beach
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:44 #33
lydkortet hedder VIA AC'97 Enhanced Audio Controller
Avatar billede truman Nybegynder
29. december 2003 - 23:51 #34
jeg kommer igen kl 12 ...
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:53 #35
Avatar billede Beach Mester
29. december 2003 - 23:55 #36
Er ikke 110% (men 99,9) på at den virker, så hvis du også kan give mig motherboardnavn (model & hvem der har lavet det) så kan du få de drivere de mener er de optimale til dit system:-)

//Beach
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. december 2003 - 23:58 #37
beach> Øhh... jeg har jo netop læst og er helt enig... har jeg misset noget? (læst indlæggene for hurtigt?)
Avatar billede truman Nybegynder
30. december 2003 - 00:01 #38
tilbage ... finder lige mit motherboard navn :)
og tak for det ... :)

øv ... motherboardnavn: ukendt ... men bustype er:  Intel NetBurst hvis det kan hjælpe
Avatar billede Beach Mester
30. december 2003 - 00:03 #39
jpvj--->
Nej... bare glem det, der var det min tur til at være lidt for hurtigt ude med hammeren:-)

//Beach
Avatar billede Beach Mester
30. december 2003 - 00:04 #40
Truman--->
Hvis du ikke kan finde det, så prøv lige at køre de drivere ind jeg linker til. Der er stadig kun 0,1% chance for at det ikke virker *G*

//Beach
Avatar billede truman Nybegynder
30. december 2003 - 00:04 #41
ejj min net-forbindelse er langsom idag ...
Avatar billede truman Nybegynder
30. december 2003 - 00:04 #42
ja, når den er downlodet hehe
Avatar billede truman Nybegynder
30. december 2003 - 00:08 #43
skal nok sige til når den er færdig ... EJ hvor er den langsom idag
Avatar billede truman Nybegynder
30. december 2003 - 00:18 #44
98 % .....
Avatar billede truman Nybegynder
30. december 2003 - 00:28 #45
jeg elsker dig, beach :D ...
det virker :D 1000 tak
Avatar billede Beach Mester
30. december 2003 - 00:31 #46
Velbekommen truman:-)
Og husk nu ikke at skruge for højt op. Tinitus skulle jeg hilse og sige er noget skit noget at gå rundt med:-)
Men du ved jo nok... En gang smart, altid smart *GG*

//Beach