Avatar billede tineboegh Nybegynder
29. december 2003 - 22:03 Der er 7 kommentarer

Vedhæft fil

Jeg har i dreamweaver lavet en formmail som virker ok. Dog har jeg en "vedhæft fil" knap som jeg ikke kan få til at virke. Jeg har forsøgt at lave den kun i html, men det lader ikke til at kunne lade sig gøre vel???

Hvis der er nogle der kan hjælp vil det være super.
Og hvis vi skal ud i php el. lign. må i meget gerne tale baby-sprog!!!
Avatar billede nitram30 Nybegynder
29. december 2003 - 23:33 #1
Må jeg prøve at se den formmail du har lavet så kan jeg bedre hjælpe dig. :-)

---
Mvh
Martin
Avatar billede nitram30 Nybegynder
29. december 2003 - 23:39 #2
<form action="ET ELLER ANDET" method="post" enctype="multipart/form-data">
    <input type="file" name="filen" size="10" />
    <input type="submit" value="Upload" />
</form>
Avatar billede tineboegh Nybegynder
30. december 2003 - 23:43 #3
Hej martin

min formkode ser sådan ud:
<FORM action="http://www.tineboegh.dk/cgi-bin/FormMail.pl" method="post">
<input name="file" type="file">
<input type="submit" name="send" value="Send formular">
</form>
Avatar billede tineboegh Nybegynder
31. december 2003 - 00:03 #4
Nu har jeg prøvet med den kode som du har skrevet. Med: method="post" - så kunne den ikke sende den. Da jeg ændrede til method="get" - så kunne den godt sende mailen, men i mailen var billedet ikke hæftet ved, kun stien på hvor den lå på den afsendte computer - hvis du forstår. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede nitram30 Nybegynder
31. december 2003 - 00:34 #5
Det virker som om at det slet ikke virker selv om man bare vælger at sende en alm. email.. Har du selv testet det?
Avatar billede nitram30 Nybegynder
31. december 2003 - 00:35 #6
Der er et eller andet med http://www.tineboegh.dk/cgi-bin/FormMail.pl vil jeg mene..
Avatar billede tineboegh Nybegynder
31. december 2003 - 12:02 #7
Jeg får en email med alle oplysningerne, bortset fra at billedet ikke bliver hæftet på. Der står bare hvor på afsenderens computer at filen ligger, og det kan jeg jo ikke bruge til meget.
Har du andre forslag?