Avatar billede wwc Nybegynder
29. december 2003 - 12:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvem ejer Hjelm?

Ja, jeg vil gerne vide hvem der ejer øen Hjelm?
Har ikke umiddelbart kunne finde noet..

vh. Harry
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2003 - 12:45 #1
Her er i hvert fald en påstand: http://www.jesper.net/hjelmphdk.htm
Avatar billede ird Praktikant
29. december 2003 - 12:45 #2
http://www.skovognatur.dk/brevkasse/svar/faerdsel/

Hjelm er privat ejet. Omkring de to bygninger er der haver, hvor man naturligvis ikke må færdes uden tilladelse. Resten er §3-område jfr. Naturbeskyttelsesloven, hvilket betyder at der er adgang, hvis man kan finde et sted at gå i land.

Ejerens bro må man naturligvis ikke benytte uden hans tilladelse, da den er privat. Det er derfor lidt vanskeligt at komme i land, hvis man ikke er godt kendt med farvandet.

Ejeren var indtil for nogle år siden et selskab, som hed Århus Sten & Grus. Så vidt jeg ved har det skiftet navn, men til hvad ved jeg ikke...

Hvis man går i land, er det vigtigt at Naturbeskyttelseslovens regler overholdes, og at man tager videst muligt hensyn til øens natur og det rige fugleliv på øen.

Du kan se færdselsreglerne ved at klikke hér.

Med venlig hilsen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. december 2003 - 16:40 #3
Lodsejerne på Hjelm er nu vældig flinke. Ringer man i forvejen, må man gerne gå i land der. Det er jævnligt brugt af lystfiskere, da Hjelm byder på helt suveræne forhold til havørred- og multefiskeri om sommeren :)
Avatar billede ird Praktikant
29. december 2003 - 16:54 #4
:)) Der kom fiskekongen
Avatar billede ird Praktikant
04. januar 2004 - 09:49 #5
fik opretter svar nok?
Avatar billede wwc Nybegynder
22. juli 2004 - 18:11 #6
Fulgte igen ikke op. Den første påstand var rigtig. Erikjacobsen, vil du have dine point?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juli 2004 - 18:30 #7
Nej tak
Avatar billede wwc Nybegynder
23. december 2004 - 19:01 #8
lukket.