Avatar billede zc Nybegynder
29. december 2003 - 11:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

konvertere priv.edb til *.pst filer?

Hej

Jeg får følgende fejl på en Exchange 5.5 server:

Event Type:    Error
Event Source:    Service Control Manager
Event Category:    None
Event ID:    7031
Date:        28-12-2003
Time:        15:58:07
User:        N/A
Computer:    LINK
Description:
The Microsoft Exchange Information Store service terminated unexpectedly.  It has done this 1 time(s).  The following corrective action will be taken in 0 milliseconds: No action.

Jeg kan simpelthen ikke få Information store op at køre igen. Nå men jeg stod alligevel overfor en opgradering så har tænkt at geninstallere exchange, men hvordan får jeg reddet mine brugers mails (har desværre ikke en fungerende backup).

Jeg vil gerne have mine brugers mails ud som *.pst filer da jeg så nemt kan få dem op at køre på evt en Exchange 2003 (hvilket muligvis bliver aktuelt)

Jeg har forsøgt mig med ExMerge, men der skal Exchange serveren være oppe at køre for at udfører den opgave.

Er det ikke muligt at få et program til at åbne priv.edb og pub.edb og trække data ud til *.pst filer?

På forhånd tak.
Avatar billede karser Nybegynder
29. december 2003 - 22:01 #1
Jeg kan desværre ikke give dig en længere instruktion (grundet tidsnød) men du skal først og fremmest sørge for at du både har priv.edb og priv.stm filerne... ellers kan du godt glemme det!

Hvis du har disse, så skal du kører en "consistency" kontrol på filerne med programmet ESEUtil.exe (Som ligger på exchange cd'en)... Når disse er ok, kan du mounte dine stores igen... Du kan ikke direkte konvertere *.edb filer til *.pst filer, men når de er mounted på en exchange, kan du bruge et tool der hedder EXMerge Til at "masse-exportere" dine postkasser!

Du kan finde mere information på MS's hjemmeside om rep. af .edb og .stm filer!

Håber det lykkedes for dig, det kan godt være en ret "anstrengende" omgang!

...og godt Nytår! ;o)
Avatar billede zc Nybegynder
30. december 2003 - 00:15 #2
Kender godt til ExMerge, men når jeg ikke kan starte min exchange kan jeg gå den vej uden først at geninstallere hele exchange, IIS osv. Men det er jo nok vejen alligevel, ihvert fald ud fra hvad google fortæller mig om mine fejlbeskeder i event loggen.

Men er det muligt at få Echange 2003 til at mounte *.edb filer fra en Exchange 5.5 ? Da jeg sandsynligvis gerne vil skifte til denne samtidig.

Og ja, godt nytår :)
Avatar billede karser Nybegynder
30. december 2003 - 10:20 #3
...hmmm? Det tror jeg næppe, men du kan jo forsøge. Du kan forsøge at køre eseutil.exe (fra exch2003 cd'en) på din .edb fil og se om den vil reparere den...
Avatar billede zc Nybegynder
02. januar 2004 - 23:08 #4
Den vil umiddelbart ikke reparer den og kommer med følgende fejl:

Microsoft(R) Exchange Server Database Utilities
Version 6.5
Copyright (C) Microsoft Corporation. All Rights Reserved.

Initiating RECOVERY mode...
    Logfile base name: priv.edb
            Log files: <current directory>
        System files: <current directory>

Operation terminated with error -1003 (JET_errInvalidParameter, Invalid API para
meter) after 0.0 seconds.
Avatar billede zc Nybegynder
07. januar 2004 - 22:19 #5
Jeg lukker spørgsmålet her, da jeg har en løsning på problemet når jeg først lige får løst et andet problem.. Men tror jeg opretter et nyt spg. til det