Avatar billede hunter34 Nybegynder
29. december 2003 - 09:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Log fra hijackthis

Hej jeg havde lige formateret min pc for mindre end 14 dage siden netop pga. at de kørte som r** og nøgler.
men nu gør den det igen, denne gang gider jeg bare ikke formatere, så derfor har jeg taget en hijackthis log som jeg fik at vide jeg skulle gøre sidste gang jeg havde problemer.
jeg har kørt en virus scanning (viste ingenting)
Jeg har kørt spybot (viste 18 eksempler) men er fjernet tror jeg
Så er der nogen der skulle ha lyst til at kigge på en log fra en hijackthis så er i meget velkomne

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 09:04:53, on 29-12-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
E:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
E:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
C:\Programmer\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Avast4\ashserv.exe
C:\WINDOWS\system32\crypserv.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
F:\Install Filer\Hijackthis\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\Programmer\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AsioReg] REGSVR32.EXE /S CTASIO.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] C:\Programmer\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] E:\PROGRA~1\ICQ\ICQNet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "E:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DJQWDKNT] C:\WINDOWS\DJQWDKNT.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {27527D31-447B-11D5-A46E-0001023B4289} (CoGSManager Class) - http://gamingzone.ubisoft.com/dev/packages/GSManager.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://130.228.229.67/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede espersen Novice
29. december 2003 - 09:42 #1
Loggen vil jeg ikkke udtale mig om - der er eksperter der er sejere til det.

MEN ! Jeg kan se at du ikke kører med SP1a (servicepack) - denne indeholder en længere række program- og sikkerhedsrettelser!

I forbindelse med en formattering og dermed geninstallering af Windows XP er det vigtigt at sikre sig mod virus m.v. - Inden du går igang bør du downloade Sp1a samt RPC-updaten, som begge indeholder program og sikkerhedsrettelser

Installer dem efter at have installeret XP og INDEN du går på Internettet, da du ellers risikere diverse virus/orme (blasterormen fx.)

Windows RPC-update: http://support.microsoft.com/?kbid=823980
(find den lidt nede af siden til din XP-version)

Microsoft WinXP1a : http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp
(vælg dit sprog og download filen på ca. 120 mb til d-drevet)

Gem dem ikke på c-drevet (eller skrivebordet) da hele indholdet på c-drevet slettes ifm. en formatering.
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 09:44 #2
Løber den lige igennem
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 09:47 #3
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for disse filer jeg har skrevet nedeunder. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = about:blank
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DJQWDKNT] C:\WINDOWS\DJQWDKNT.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://130.228.229.67/ecwplugins/ncs.cab

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede hunter34 Nybegynder
29. december 2003 - 10:30 #4
Espersen -> Det er korrekt jeg ikke har opdateret mit system med SP1, der er dog alligevel lidt af det der er opdateret. Den her f.eks WindowsXP-KB823980-x86-DAN

Arlet -> Okay så skulle jeg ha fixet de ting der en ny log til gennemsyn

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 10:22:24, on 29-12-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
E:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
E:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
C:\Programmer\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Avast4\ashserv.exe
C:\WINDOWS\system32\crypserv.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
F:\Install Filer\Hijackthis\hijackthis\HijackThis.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\Programmer\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AsioReg] REGSVR32.EXE /S CTASIO.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] C:\Programmer\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] E:\PROGRA~1\ICQ\ICQNet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "E:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {27527D31-447B-11D5-A46E-0001023B4289} (CoGSManager Class) - http://gamingzone.ubisoft.com/dev/packages/GSManager.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 10:57 #5
Så er du clean og kan aktiver din systemgendannelse igen

Du skal installer SP1 , da du ellers vil blive ved med at få alt det snavs på din computer.

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, Du kan følge med hvornår programmet sidst er opdateret nederst på www.spywarefri.dk.

Det er meget vigtigt at du også holder dit windows og IE opdateret.

du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede hunter34 Nybegynder
29. december 2003 - 13:12 #6
Okay, men på nogle sider kan jeg ikke se billeder??
og nogle af siderne loader utroligt langsomt, hvad kan det så skyldes?
SP1 skulle være installeret nu.
Avatar billede hunter34 Nybegynder
29. december 2003 - 13:14 #7
Forresten skal jeg ha alle de programmer til at kører i baggrunden?
Er det ikke nok med bare en af dem

-> Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 13:19 #8
Nej, det er det ikke, men det er meget småprogrammer, der beskytter mod forskelligt.

Prøv at gå ind og læs om de forskellige programmer. De fylder ikke meget og bruger ingen krafter overhoved.
Avatar billede hunter34 Nybegynder
29. december 2003 - 13:47 #9
Godt de programmer er installeret, undtaget "Empty Temp Folders" da siden ikke kunne vises.

Men jeg har stadig problemer :( og jeg aner ikke hvad der er galt, nogen forslag? evt. en ny hijacklog?
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 14:26 #10
Prøv at tømme din temp, det kan være det hjælper
Avatar billede hunter34 Nybegynder
29. december 2003 - 14:54 #11
Hmmm det her er weird, jeg har tømt min temp folder, men det skete der ikke noget ved, stadig samme problem.
Jeg fjernede min router, så jeg kun har en computer koblet på, og væk var mine problemer. Så det er da muligt min router skal resettes, eller hvad den nu skal?
Anyway du skal ha tak for din hjælp, der er point til dig
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 15:10 #12
Ja, det lyder mærkeligt.

Hiv netstikket ud af routeren i et par minutter og se om det løser problemet..