Avatar billede jungy-doh Nybegynder
28. december 2003 - 23:52 Der er 17 kommentarer

Kataloger på webhotellet

Hvordan opretter man nogle kataloger, så man f.eks. får en side med www.benny.dk/mappe istedet for www.benny.dk ??
Skal filerne ligge i et katalog og skal der være en bestemt fil før det virker?
Avatar billede rkjdk Nybegynder
28. december 2003 - 23:55 #1
du skal bare lave en mappe på dit hotel, og i den mappe lægge en index fil (index.htm feks)

Hvis jeg forstod det rigtigt
Avatar billede jungy-doh Nybegynder
28. december 2003 - 23:56 #2
Ligge den i roden eller inde i kataloget?
Avatar billede rkjdk Nybegynder
28. december 2003 - 23:57 #3
inde i
Avatar billede jungy-doh Nybegynder
29. december 2003 - 00:00 #4
Det virker ikke.. Har prøvet det før. Den kan ikke finde siden.
Avatar billede rkjdk Nybegynder
29. december 2003 - 00:01 #5
ok
Avatar billede ch007 Nybegynder
29. december 2003 - 00:01 #6
Prøv med andre navne så som: default.htm
Avatar billede ch007 Nybegynder
29. december 2003 - 00:02 #7
index.html / default.html (Ellers .asp eller ...)

Hvor ligger siderne? Hvilket webhotel?
Avatar billede rkjdk Nybegynder
29. december 2003 - 00:04 #8
ja, du kan prøve:

index.html
index.php
index.htm
index.asp
default.html
default.htm
default.php
default.asp

hvis ingen af disse virker er jeg blank
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. december 2003 - 00:06 #9
Hvis det ikke virker kan du lave det med htaccess...
Avatar billede jungy-doh Nybegynder
29. december 2003 - 00:07 #10
Det ligger hos B-one. Det virker heller ikke med de forskellige navne
Avatar billede ch007 Nybegynder
29. december 2003 - 00:12 #11
Ved b-one virker default.htm

Altså du har fx siden: www.benny.dk - derunder har du en side med for din akvariefiskeklub - de skal kunne komme til denne under side ved at skrive:
www.benny.dk/fisk - rigtig opfattet?

Hvis ja: Så laver du en mappe i roden på benny.dk der hedder fisk og i mappen fisk laver du en fil der hedder default.htm

Samme som i benny.dk-roden der har du vel en fil der hedder default.htm som er der første der åbner når du trykker benny.dk
Avatar billede ch007 Nybegynder
29. december 2003 - 00:13 #12
b-one.dk tager højde for store og små bogstaver - dvs hedder din mappe Fisk virker benny.dk/fisk ikke...

Det skal være benny.dk/Fisk så
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. december 2003 - 00:33 #13
Du kan lave et dir der hedder fisk i roden.

I dette dir laver du en htaccess fil som du uploader.

I filen skriver du "DirectoryIndex index.htm" eller hvad den skal hedde
Avatar billede spontek Nybegynder
29. december 2003 - 03:27 #14
Der virker både med index.htm, index.html, default.htm og default.php på mit B-one-hotel uden jeg har lavet noget andet end at smide mappen med filerne online
Avatar billede spontek Nybegynder
29. december 2003 - 03:30 #15
Vil du have at folk, som skriver Benny.dk i adresselinien kommer til benny.dk/undermappe? Det kan de også let... hvis det er det kan jeg let skrive én linie som gør arbejdet, men jeg er ikke sikker på det er det du mener
Avatar billede ch007 Nybegynder
01. januar 2004 - 17:51 #16
jungy-doh >> Har du fået det til at virker eller?
Avatar billede castillo Nybegynder
04. januar 2004 - 10:18 #17
Log ind med FTP, opret ny mappe. Omdøb den til "mappe", og smid en fil i den.

Gå ind på http://benny.dk/mappe og du vil kunne se filen

Hvis det skal være en side man kan se når man besøger /mappe, så smid en html fil op. Lær mere om det på www.html.dk eller spørgs her på sitet i html-kategorien.