Avatar billede cre8_4700 Nybegynder
28. december 2003 - 23:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min Dvd-rom region er låst fast!

Jeg har skiftet mellem region 1 og 2 tror det var omkring 4-5 gange og så låste den sig fast.

Kan det blive region fri eller bare låst op?
den er sat i region 2 nu.
Jeg har hørt noget om firmware.

Kunne virkelig godt bruge noget hjælp!
eller bare et link der kan hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 23:17 #1
DVDgenie burde kunne løse dit problem:
http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=203#comments

Men du skal kører programmet hver gang, din kode skal ændres.
Hvis dit drev skal være regionsfrit, er det en ny firmware der skal til, men det er ikke en garanti at der findes en ny til lige dit drev.
Avatar billede bredker Nybegynder
28. december 2003 - 23:17 #2
Avatar billede cre8_4700 Nybegynder
28. december 2003 - 23:20 #3
jeg har hentet ny firmware men den er stadig låst.. kan jeg stadig ændre det..
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 23:31 #4
cre8_4700 >> Hvorfor har du givet mig point ? Har jeg løst dit problem ?
Bare fordi du har hentet nyt firmware, betyder det jo ikke at du får regionsfrit drev.
Vær også opmærksom på, at når først du har indlæst ny firmware, er der ingen fortrydelsesret.
Er du rigtig uheldig, kan dit drev holde helt op med at virke, hvis ikke det er den rigtige firmware du bruger,
Avatar billede brixz Nybegynder
28. december 2003 - 23:31 #5
jeg tror ikke på at du skal hente din firmware fra det firma du købte det af. dvs. de fjerner nok ikke den lås.

det kan være der er nogle uofficielle firmware opgrades derude, men jeg er ikke helt sikker på hvor lovlige de er at bruge, eller om din garanti bortfaller ved brug af dem
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 23:33 #6
Der er intet ulovligt i at bruge dem, men garantien forsvinder....
Avatar billede cre8_4700 Nybegynder
28. december 2003 - 23:33 #7
Phatlasse>> det er første gang jeg bruger denne side.. det var vel lidt af et "uheld" at jeg gav dig point"
Avatar billede brixz Nybegynder
28. december 2003 - 23:35 #8
hvad er det for et drev du har? cre8_4700
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 23:36 #9
cre8_4700 >> Hent dine point her: http://www.eksperten.dk/spm/444726
Avatar billede brixz Nybegynder
28. december 2003 - 23:38 #10
ellers hvis ikke du kan/tør flashe dit drev så er der et program derude der hedder DVD Region-Free der gør at du kan se alle regioner af dvd film
du kan evt. prøve 30 dage gratis: http://www.dvdidle.com/dvd-region-free.htm
Avatar billede cre8_4700 Nybegynder
28. december 2003 - 23:39 #11
Brixz>> tak!
Avatar billede brixz Nybegynder
28. december 2003 - 23:42 #12
ja selv tak og godt nytår :)