Avatar billede klausens Nybegynder
28. december 2003 - 17:53 Der er 17 kommentarer

2 kabinet blæsere - Hvorfor Stiger Temperaturen Så?!

Davs...

Jeg har købt 2 80mm kabinet blæsere.. Jeg installere dem igår, en bagerst, der puster luft ind, og en ned i bunden foran, der (gerne) skulle suge luft ud..Men nu hvor jeg sat de 2 til, burde temperaturen på bundkortet eks. ikke falde...? Det er steget 2 grad i silent mode, og før blæserne holdt det sig stabilt på 35grader hele tiden...? Jeg har set hastighederne i Sisoft Sandra 2003, det er som om jo længere computeren er tændt, jo mere stiger bundkortet, og Sandra siger pludselig at mit bundkort er for varmt!! Det sq den sige hvis det kommer over 50grader, og det er mit bundkort jo ikke, cpu køleren kører med 3300rpm nogle gange 4000rpm, og den ene blæser(den foran!!) kører med 1632..Er det langsomt for en blæser..?!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. december 2003 - 17:55 #1
prøv at vend dem om, så den bag blæser ud og den foran blæser ind
Avatar billede klausens Nybegynder
28. december 2003 - 17:57 #2
Skal os lige sige, at den bagerste er sat på det strøm stik som harddisk drev og Cdrom drev etc. Og den forreste sidder til bundkortets strøm...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. december 2003 - 17:57 #3
der er et billede af hvordan AMD anbefaler en PC skal køles
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/02/0313697
Avatar billede klausens Nybegynder
28. december 2003 - 17:58 #4
Og den ene er silent, den forreste, mens den anden støjer 25db eller noget...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. december 2003 - 18:22 #5
jeg har 7 80mm i mit kabinet
3 foran der suger ind
2 i siden der suger ind
2 bag ud der suger ud
stopper jeg dem alle, så stiger temp selvfølgelig
tænder jeg de 2 bagud falder den

Varmluft stiger til op ad.
så det du gør at blæse ind på CPU'en og blæser den varme luft ind i kabinettet, hvor den så bare bliver varmere og stiger op.
at du så har udsugning i bund så kan det være du før lidt af den varme luft ud der, men ikke meget iforhold til at vende blæserne så de suger ud bag og ind foran.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2003 - 19:27 #6
enig med rkhdk, jeg har et lignende antal blæsere i mit kabinet.
Avatar billede klausens Nybegynder
28. december 2003 - 20:46 #7
I kan se min computer og forenden på www.klausens.webbyen.dk
Sidder tingene for tæt i min computer, og er udluftnings hullerne ikke for små i forenden...?
Avatar billede klausens Nybegynder
28. december 2003 - 20:48 #8
Det skal os lige siges at jeg lige har monteret en brænder i toppen, men skulle det have nogen effekt...?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. december 2003 - 20:49 #9
nej.. men det ville være en ide at få runde ide kabler og floppy

du kan se mit
http://www.krogh-hansen.dk/PCer/images/bb_4.jpg
jeg har dog fået nyt grafikkort siden

men har du vendt blæserne, så den bagu suger ludft UD og den foran IND
Avatar billede klausens Nybegynder
28. december 2003 - 20:57 #10
Nej, ikke endnu, men det gør jeg, og så vender jeg tilbage imorgen...Men tak for hjælpen indtil videre!!
Avatar billede steen--madsen Juniormester
28. december 2003 - 20:58 #11
Husk på at for hver blæser der sættes ind tilføres også effekt i varme svarende til motorstrøm- er det en motortype af de billige som tilsluttes en reg-kreds hvor mortorens konstruktion ikke er beregnet til hast-reg skal den optagen effekt hurtige stige med faktor 3-4-- dine fladbånd bår du binde pænt op med strips(hindre en bred luftstrømning)min erfaring er at drop alle de ventilatorer fremfor direkte CPU-blæser
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2003 - 22:50 #12
husk også at små blæsere ikke er så effektive som store og de små larmer mere, for at skaffe sig af med varmen skal de ha' et højt RPM.
Avatar billede klausens Nybegynder
31. december 2003 - 15:36 #13
Tja...Man må sige at det havde stor effekt at vende blæserne, mit bundkort er nu kun 28grader, mod 35grader tidligere, og cpuen ligger stabilt, da rkhdk forslog dette først, giver jeg point til ham...Tak for hjælpen...!!!
Avatar billede klausens Nybegynder
31. december 2003 - 15:36 #14
Og hvis du lige gider smide et svar..? :o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. december 2003 - 15:37 #15
nope
Avatar billede klausens Nybegynder
01. januar 2004 - 15:37 #16
Øhh...? Hva mener du..? Gider du ikke smide et svar eller hva..?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2004 - 15:38 #17
yep