Avatar billede andersdk Nybegynder
28. december 2003 - 14:17 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Min comp genstarter - help wanted.

Siden for nylig er min comp begyndt at genstarte ligepludselig i spil!
Er rimelig sikker på at det er hardware fejl, da jeg kom til at vælte kabinettet for en uges tid siden (uppps!) og det sker i mange forskellige spil - har indtil nu ikke prøvet det uden for et spil.
Tror heller ikke det er en Direct X 9 fejl (har lige installeret den), da DXDIAG ikke laver nogle fejl.
Det er ikke køling, da jeg har kørt i op til 5 timer uden den har gjort det, og det er for det meste når spillene loader (men ikke kun!).
Jeg har nu kørt med min comp i 2 år og jeg har ikke udskiftet noget i de sidste mange måneder, så tvivler på at det er nyt hardware., og jeg vil godt vide hvad der kan være galt før jeg begynder at undersøge min comp invendig :)

Comp:
Athlon XP 1900+
1024 MB ram
Geforce 4 TI 4200
Soltek bundkort
Soundblaster Audigy player
Windows XP pro

Svar ville være godt :)
Avatar billede kop Nybegynder
28. december 2003 - 14:23 #1
prøv at tage dit Gforce ud af sokkelen . og (rens evt køleribberne på blæseren )og monter det igen nogengange falder det lidt ud hvis man ryste computeren og så genstarte computeren hvis der ikke er ordenlig forbindelse
Avatar billede halifax Nybegynder
28. december 2003 - 14:25 #2
Endnu et bud: ud over grafikkort ville jeg tjekke om en elelr flere RAM klodser sidder helt fast og i bund.
Når er igang, tjek alle stik og forbindelser inde i pc'en.
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
28. december 2003 - 14:28 #3
Jeg havde selvsamme problem for et stykke tid siden hvor min computer genstartede på de underligste tidspunkter ..først lidt og senere konstant for til sidst at dø helt !

Det var strømdelen der var gået ..men heldigvis have jeg en ekstra (har 2 ens kabinetter) og vupti så var alt fino igen :-)
Avatar billede superanden Nybegynder
28. december 2003 - 14:33 #4
jeg har haft samme problem, på 2 computere.

den ene var det en hardware fejl (bundkortet) så der ikke kunne komme ortenlig forbindelse til rammene.

på min egen pc har jeg oplevet noget ligende, der var det min harddisk der var defekt...

du skulle vel ikek have en IBM harddisk vel? for så er det højstsansynligt den der er røget...

men en god ide , inden du invasterer i noget nyt er at skille alle forbindelser ad og samle dem igen, og tage pci kort og ram ud og støve af
Avatar billede cathallo Nybegynder
28. december 2003 - 14:40 #5
1). Det er også muligt at strømforsyningen ikke er stor nok, har du fornyeligt installeret nyt hardware i din maskine, blæsrer, dvd drev, brænder eller ekstra harddisk. Hos mig var problemet en ekstra harddisk og en brænder. Problemet var løst med en større strømforsyning.

2). CPU blæser og køle gitter kan være støvet, og derfor bliver din CPU for varm, prøv evt. at installere motherboard monitor og tjek cpu temperaturen!!
Avatar billede cathallo Nybegynder
28. december 2003 - 14:42 #6
Hmmm. undskyld, fik ikke lige læst dit spm. grundigt nok. Men det kan stadig være en støvet blæser/kølegitter. Din CPU arbejder jo hårdest under spil afvikling!!
Avatar billede cathallo Nybegynder
28. december 2003 - 14:42 #7
Tjek evt. din strømforsynings blæser, strømforsyningen må heller ikke blive for varm.
Avatar billede andersdk Nybegynder
29. december 2003 - 14:44 #8
Det ser ud til at virke nu, jeg rensede det hele, tog grafikkort og ram ud og satte det i igen. Jeg ved ikke helt hvad det var der gjorde det.....
Avatar billede halifax Nybegynder
29. december 2003 - 16:50 #9
Tillykke, tillykke. Håber så bare den nu bliver ved at køre uden problemer.  :-)

Det hjælper at rense skidtet og tjekke om alt som gfx kort og RAM m.v sidder ordentligt fast og på plads.

Du skal have spm. lukket ved at acceptere svar fra den/de hvis råd du mener hjalp på vej med en løsning.
Avatar billede kop Nybegynder
29. december 2003 - 21:49 #10
den var nok en combination af ram og grafikort.der blev sat på plads