Avatar billede ram Nybegynder
28. december 2003 - 07:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvoiordan gemmer jeg e-mails uden for OE 6,0

Jeg har brug for at gemme mange mails, men vil ikke ha' dem liggende i Outlook express. Hvordan opretter jeg en mappe på et af drevene og flytter disse mails dertil - så de senere kan læses direkte derfra.

Mvh Ram
Avatar billede summer Mester
28. december 2003 - 08:26 #1
Jeg tror ikke du kan læse dine mails uden du har et styresystem (windows) installeret og dermed også Outlook Express. Bortset fra det, er det let at flytte mails fra et drev til et andet. Du finder dine dbx filer, markerer dem du der skal flyttes og "trækker" dem over i din lagermappe. Sådan gør jeg når mit "brugerdrev" skal formateres.
Avatar billede ram Nybegynder
28. december 2003 - 09:26 #2
Hej Summer- Jeg går ud fra det er den gl. Summer fre Kandu?

Ohh - Jeg har et styresystem - WIN XP Pro, hvis det er det du mener,
men jeg vil bare ha en mappe et eller andet sted hvor jeg kan lagre disse mails i og som de umiddelbatr kan læses fra.

Fra en tidl. omformatering hvor mine mails blev gemt, kan jeg se at der i en mappe under Outlook er angivet navnene på de mapper jeg havde den gang,og de er angivet som dbx filer, men jeg kan ikke åbne dem umiddelbart.

Håber det hjælper for forstålsen, så mit spørgsmål kan løses....

Mvh
Ram
Avatar billede resten Nybegynder
28. december 2003 - 10:17 #3
Lav en mappe på dit D-Drev - F.eks.: D:\Outlook
Gå nu ind i Outlook Express under "Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse" og klik på "Lagringsmappe"
Nu vælger du så D:\Outlook til at være din lagringsmappe. - Luk herefter Outlook Express ned og genstart maskinen.

Alle dine mails ville nu blive gemt på et andet drev og i en anden mappe men stadigvæk ville de åbnes i Outlook-express.
Avatar billede summer Mester
28. december 2003 - 10:48 #4
Det er jo næsten med samme resultat som jeg beskriver - markerer - kopierer dbx'erne til et en mappe på et "sikkert" drev.
Det er vel egentlig det der er formålet, at lagre dem et sikkert sted, men restens anvisning er helt fin.
Avatar billede resten Nybegynder
28. december 2003 - 10:51 #5
summer-> Jeg haved faktisk ikke læst dit indlæg mærkligt nok så det må du lige undskylde :|
Avatar billede summer Mester
28. december 2003 - 11:08 #6
Helt fint :) Det er jo bare to forskellige måder at opnå det samme - sikring af ens vigtige mails.
Avatar billede ram Nybegynder
30. december 2003 - 08:11 #7
Jeg har fået en løsning fra Kandu, som er enkel og "idiotsikret" -

Opret en mappe et sted hvor men ønsker at lagre sine mails. Læg mappen ud på skrivebordet. Markér de mails i OE man ønsker at gemme. Træk dem med musecoursen ud i mappen.

De ligger nu i mappen og kan åbnes direkte uden om OE. Slet dem fra OE. Nu er jeg i tvivl om, hvem jeg skal give de 60 point som er udlovet her - Jeg vil gerne dele dem ml. summer og resten, men hvordan?

Ram
Avatar billede summer Mester
30. december 2003 - 10:06 #8
ram, hvis den mappe du beskriver ligger på det samme drev/partition som du bruger til dagligt, er dine mails jo ikke beskyttet i tilfælde af et utilsigtet nedbrud/formatering af drevet/partitionen. Derfor foretrækker jeg at have en sikkerhedskopi af mine mails på min "Lagerpartition", som ikke berøres af en formatering af mit C-drev.
Det er selvfølgelig smag og behag hvad man vil.
Avatar billede ram Nybegynder
30. december 2003 - 10:30 #9
>Summer.
Jeg har god plads. Min PC har 2 separate HD, som er delt i 4 "drev" C,D,E og F) og dagligt lægger jeg dok. mv. der skal sikres over på F:\ som en back up. Men det var pænt af dig at tænke på det. Jeg deler ikke pointene alligevel - Din løsningsmodel var jo den samme som "Resten" beskrev.

Mvh
Ram
Avatar billede summer Mester
30. december 2003 - 11:11 #10
Pyt med pointene.
Når man en gang har prøvet at miste vigtige mails/doc p.g.a. nedbrud, så lærer man at gemme disse ting et sikkert sted - Godt Nytår
Avatar billede ram Nybegynder
30. december 2003 - 11:18 #11
Hi hi - Jeg lider af en småneurotisk angst for at miste noget jeg VIL gemme - (min PC mand sir jeg er tosset) så jegemmer og gemmer.

Ligeledes godt nytår til dig

Mvh
Ram
Avatar billede helgej Nybegynder
26. april 2007 - 20:42 #12
hej!
Jeg har hidtil gemt i en sådan mappe. Det er eml filer. Men nu kan min pc ikke mere åbne disse eml postfiler. Jeg kan heller ikke tilføje eml i ny filtype.
Hvad er der galt?

vh helgej
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2007 - 05:23 #13