Avatar billede styrmand Nybegynder
28. december 2003 - 04:36 Der er 7 kommentarer

Skifte operativsystem

Jeg har en mio, som er præinstaleret med Win2003. Den har en 400 mhz Arm processor.
Jeg kunne godt tænke mig at bruge Linux operativsystemet (som Sharp anvender i deres 5500). Er det muligt?
Hvor ligger OS egentlig lagret i sådan en PDA?
Avatar billede mgrhansen2003 Nybegynder
28. december 2003 - 05:33 #1
HeYY

Med LinuX...
Det er en 400 MhZ...

Du kan godt installere LinuX, men det vil ikke køre ret godt. da man helst skal have en kraftig computer for at kunne køre LinuX...

Du kan starte med at installere LinuX. og installere et drev med samme mængde plads som du har på det C drev... Hvis det hedder C...

Så flytte alt andet end Windows mappen...

Så kan du gå ind i LinuX og slette Windows mappen...
Men husk selfølig at fjerne komponenterne først...

Mathias
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. december 2003 - 09:29 #2
mgrhansen, ehm... VED du egentlig hvad du snakker om?

For det første snakkes der her om en PDA... og for det andet kræver Linux ikke ret meget af hardwaren, og for det tredie er det en meget underlig fremgangsmåde du ridser op. Så du kan næsten ikke være mere forkert på den...
Avatar billede shaagerup Nybegynder
28. december 2003 - 09:48 #3
Umiddelbart ser det ikke ud som om at du skal prøve på at køre Linux på din PDA - Jeg kiggede ledt rundt på handhelds.org, og fandt denne liste: http://www.handhelds.org/platforms.html - måske ligner mio meget en af disse modeller, og du kan være heldig at det virker.. Men du kan også være uheldig at det ikke virker..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. december 2003 - 10:00 #4
Hvilken model er det?
Avatar billede styrmand Nybegynder
28. december 2003 - 12:34 #5
Det er en Mio 558
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
16. januar 2004 - 17:44 #6
Jeg har hørt om lidt for mange problemer, for folk, der konverterer. Og jeg ved, at HP ikke lader det dække af garantien, hvis den skal restores. Så mon Mio gør det?
Jeg ville i hvert fald ikke installere det, med mindre jeg havde et helt bestemt formål med det, hvor det var absolut nødvendigt.
Der findes PDA'er med Linux fra starten, mener bl.a. Sharp har produceret en model.
Avatar billede weaponx Nybegynder
03. februar 2004 - 22:55 #7
Du kan sagtens installere linux på din pda. Det kører fint

Standard installation komplet gennemgang
http://www.handhelds.org/minihowto/wince-link/index.html

Addon side til hvis du vil overføre linux osloader via ftp
http://www.cs.bell-labs.com/wiki/plan9/WinCE_FTP/diff.html

Og her kan du få hjælp til at installere linux
http://www.handhelds.org/geeklog/index.php