Avatar billede rallew Nybegynder
28. december 2003 - 01:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 harddiske og 2 cd-drev

Hej...
jeg har lige puttet en extra harddisk i min computer. Det fungerer sådan set godt nok.

Men problemet er flg:
Når den booter op, så kan den godt finde ud af at der er to cd rom dreve, hvor af det ene er en brænder og det andet er et DVD-drev.

Inde i WIN XP kan den så ikke finde ud af at der skal være to CD-dreve.....hvad kan problemet være?? Den kan kun finde brænderen

tak på forhånd
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
28. december 2003 - 01:19 #1
prøv at se i din BIOS om hvad der står til pri og/el. sec slave...

hvilket bundkort har du - eller rettere hvor mange IDE enheder understøtter det?
Avatar billede mgrhansen2003 Nybegynder
28. december 2003 - 01:20 #2
HeYY

Du kan undersøge problemet selv fra starten ved når du tænder computeren trykker du på F4... Eller F1

Det er lidt forskelligt...

så viser den styre systemerne...

Du kan også prøve at geninstallere DVD-drevet igen...

Bare på XP kun...

Mathias
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
28. december 2003 - 01:23 #3
Altså, du skal sætte Harddisk1 som Pri-master og Harddisk2 som pri-slave - på samme kabel som regel

og så cd-drevene for sig selv - på samme kabel som sec-master og sec-slave
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
28. december 2003 - 01:24 #4
hvis det ikke virker, prøv da som mgrhansen2003 foreslog: geninstaller DVD-drevet...
Avatar billede rallew Nybegynder
28. december 2003 - 02:04 #5
jep...en geninstallation af DVD drevet virkede, så tak for svaret!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
28. december 2003 - 18:35 #6
rallew -> så skal du bede mgrhansen2003 om at lægge et svar, så du kan uddele points, og ikke svare selv...
Avatar billede mgrhansen2003 Nybegynder
12. januar 2004 - 03:33 #7
HeYY

Så skal jeg jo have nogle point ikke???

Mathias