Avatar billede ltj Nybegynder
28. december 2003 - 00:06 Der er 8 kommentarer

Køb af digital kamera.

Skal ud at købe nyt digital kamera. Har tidligere været meget glad for Sony DSC PS 50.
Krav: lille og handy (til lommen), let at bruge (brugervenlig meny), god batteri (genopladelig) og skal kunne tage gode fotos både ude som inde, pris max. kr. 4000,-.
Har tænkt på at købe Sony DSC P10.
Er der nogle gode råd på vejen, inden jeg slår til.
Godt Nytår til alle.
Avatar billede shaagerup Nybegynder
28. december 2003 - 00:17 #1
Norske Akam.no har en god og detaljeret prisguide på http://www.akam.no/art.php?artikkelid=1001

- typisk ligger de norske priser lidt over de danske, så at have en www.edbpriser.dk liggende i baggrunden til at tjekke de danske priser med, er ikke nogen dårlig idé..
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. december 2003 - 00:22 #2
Jeg har et Canon IXUS v3 og det virker rigtig godt, det eneste jeg syntes er lidt træls er red eye reduction, viker ikke altid så godt, men de kloge siger det fordi blitsen sidder for tæt på lincen, fordi det er et lille kamera.

Det lille, tager gode billeder, brugervenligt, samt fornuftigt genopladelig batteri medfølger.
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. december 2003 - 00:25 #3
Eller den nyere model canon IXUS 400  som er 4Mpixel og den er faktisk billigere måske fordi v3 er på vej ud igen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. december 2003 - 00:27 #4
Kik på http://www.dpreview.dk der kan du læse hvad andre brugere at lige nøjagtig det camera du vil købe mener om det (gode og negative i blant). På http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp kan du oven i købet sammenligne flere forskellige cameraer
Avatar billede bleze Nybegynder
28. december 2003 - 11:47 #5
Canon IXUS 400. Kanon godt lille cam du kan have i lommen....  Koster ca 3400-3500 kr. 3x optisk zoom, 4 mpixel (nok til A4 fremkaldelse), compactflash kort...
Avatar billede poolplayer Nybegynder
28. december 2003 - 11:54 #6
Jeg har selv et Canon Ixus 400, fedt lille handy og brugervenligt camera.
Blitzen er dog ikke den bedste, men til billeder hvor der er nok lys er det rigtig godt - jeg savner dog lidt mere zoom en gang i mellem.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. januar 2004 - 21:28 #7
Canon Ixus II - lille, handy, gode billeder, genopladeligt batteri, lang batteri tid, rigtig brugervenlig menu.
Avatar billede kkj Nybegynder
23. februar 2004 - 21:04 #8
Til den pris kan du faktisk få et rigtig lækkert kamera. Kig på http://www.tredive.dk/digicamshoppingguide for facts om Nikon 3700 (kredit kort størrelse, alu) og det cool Canon A80 med drejelig display. Disse kan du få for under 3.000, så der kan også blive til ekstra batterier og noget ramkort+læser.